Subaru suportu un vadīklu remonts

Sāka čīkstēt priekšējo bremžu indikatori. Nu ko, pasūtinu jaunus klučus, aizbraucu uz garāžu, un... Ieķīlējušās vadīklas :( Vienu sanāca izļurināt ar 17" atslēdziņu, bet, otru nekādīgi... Gala rezultātā, saliku atpakaļ vecos klučus, un pārliku maiņu uz citu dienu. Pasūtināju vadīklu remkomplektu, jaunus bremžu virzulīšus (vecie jau saķērušies), un no veciem krājumiem izvilku bremžu virzulīšu remkomplektu. Sadabūju gāzes degligāzes atslēgu (liela roratslēga), un vēl vienu, mazāku roratslēgu, sarunu valodā sauktu par pīļknābi. Nobruņojiies ar šo visu, ap 10 no rīta braucu remontēties. 

Lasīt vairāk

Pajero 3: Eļļas spiediena sensora maiņa

Liekas, ka šis varētu būt grūtākais darbiņš, kuru esmu paveicis saistībā ar Pajero... Arvienvārdsakot, nokonstatēju, ka kaut kur ir eļļas noplūde. Apstājoties garāžā, vai kur citur, vienmēr palika maza peļķīte. Noņemot aizsargpannu un papētot, likās, ka eļļa nāk no turbīnas, vai no nepievilkta filtra. Bet - radās arī aizdomas par eļļas sensoru, jo reizēm pat iedegās eļļas spiediena lampiņa. Nu ko, paskatoties cenas (vidēji 4 euro), nolēmu, ka vajadzētu šo sensoru arī nomainīt.

Pajero Oil Sensor

 

Lasīt vairāk

Pajero 3: Aizmugurējā sildītāja trubiņu maiņa

Palienot zem auto, pamanīju, ka bākas aizsargs ir slapjš. Arī auto rāmis šur tur bija ar slapjuma pilītēm. Nu ko, pirmās bailes - dīzelis pil no bākas. Pasmaržojot, tomēr, tas nav dīzelis, bet gan antifrīzs... Pavizinoties, un atbraucot atpakaļ uz garāžu, ieraudzīju, ka nu jau tek diezgan labi. Sameklēju 3x4L sarkano G12+ antifrīzu + destilēto ūdeni 2x5L, un devos atpakaļ uz garāžu. Paskatoties arī sanāca atrast vaininieku - kā jau bija domāts, tās bija trubas, kuras iet uz aizmugurējo sildītāju. 

Lasīt vairāk

LPG sprauslas nomainītas

Nu ko, kā jau biju solījis, drusku lielāks apraksts par jauno gāzes sprauslu uzlikšanu. Tātad, autiņam pamatīgi sāka purināt motoru brīvgaitā uz gāzes. Pārslēdzot uz benzīna, it kā viss kārtībā. Aizbraucu pie Uģa, tika atrasta viena beigta sprausla, un noteikta diagnoze, ka pastāv iespēja, ka esmu uzrāvies uz sūdīgas gāzes, attiecīgi, kaut kādi mēsli ir sarauti iekšā, un arī pārējās sprauslas drīz var nosprāgt.

Lasīt vairāk

LPG sprauslu tīrīšanas piederumi un to bildes

Iepriekšējā rakstā jau minēju, ka paveicu gāzes sprauslu tīrīšanu savam subaru outback. Nu ko, neturēšu sveci zem pūra, bet parādīšu arī visu savu izmantoto uzparikti. 

Elektroniskās uzpariktes sastāvdalas:

  • 2 Vadi, garumu nosakam paši, teiksim, katrs pa 0.5m - 1m
  • Štekerītis priekš sprauslas. Ja pavisam nevaram atrast, tad griežam nost no autiņa, un pēc tam pielodējam atpakaļ :) Man gan viena sprausla tika nomainīta no HANA H2000 uz H2001, un, štekeris palika pāri. Katrā gadījumā, tos var nopirkt gāzinieku kantoros.
  • Zvana poga, vai kāda cita poga ar tādu pat funkciju. P.s. šeit var iestrādāt releju, un, tad šis pasākums būs daudz efektīvāks
  • Krona (9V)
Lasīt vairāk

Motors raustās uz gāzes uz maziem apgriezieniem

Sāka raustīties motors uz maziem apgriezieniem, tieši uz gāzes strādājot. Īpaši nepatīkami stāvot krustojumos, vai vispār gaidot, kad varēsi uzsākt braukt. Pārslēdzot uz benzīna, viss strādā nevainojami. Nu ko, nācās aizlaist uz apkopi, pie Uģa. Beigās tika izsecināts, ka pie vainas ir viena sprausla. Ticamākais, ka esmu kaut kur trāpījis uz ne pārāk labas kvalitātes gāzes, un no tās ir aizsērējusi viena sprausla :( Dīvaini, jo pārsvarā cenšos uzpildīties tikai lukoil DUS, pa retam arī sanāk statoil DUS, bet nu kaut kur to "zarazu" biju nogrābis. Nu nekas, tagad sprausla ir nomainīta, ir uzlikts "niknāks" gāzes filtrs, kā arī veiktas regulācijas. Auto ripinās tīri ņipri. 

Lasīt vairāk

Outback: aizmugurējais buferis saskādēts

Sanāca arī man avārija :( Vainīgs nebiju - braucu pa galveno, un, atpakaļgaitā no mājas brauca ārā viens cits auto. Autiņu pamanīju tikai tad, kad šis jau bija pārāk tuvu (uz ceļa bija paliels krūms, izbraucošais autiņš īsti mani neredzēja). Ieraudzīju ato, kad šis jau bija precīzi notēmējis manās durvīs. Tik vien paspēju, kā uzdot gāzi un uzpīpināt. Trieciens sanāca pa auto aizmugurējā bufera sānu - izrāva buferi no stiprinājumiem un sašvīkāja :( Tīrais OCTA gadījums. 

 

Lasīt vairāk

Piektais gads ar outback

Nu ko, kārtēja apskate ir izieta, attiecīgi, nu jau varu nosvinēt godam pavadītu piekto gadu ar šo mašīnīti. Skatē saņemu divus vieniniekus - viens par nenozīmīgu eļļas noplūdi, bet otrs - tuvās gaismas :( Nāksies atkal ņemt nost to pašu priekšējo lukturi un laikam būs jāved pulēt. Esot ļoti sūdīga gaisma no šī lāktura :( Par cik, noņemšanas māksla jau ir rokā, tad tam nevajadzētu aizņemt pārāk ilgu laiku. Lai nu kā, par to domāšu pēc jāņiem, bet pa šo vasaru tas ir jāizdara. Apzvanīšu arī kādus šrotus, pajautāšu, cik īsti izmaksā lietota priekšējā lampa, varbūt pat nomainīšu visu lampu. 

Lasīt vairāk

Subaru: kondicioniera rullīša maiņa

Pie kārtīgiem mīnusiem autiņam sāka kaut kas gaudot. Skaņa kā elektromobīlim, vai kā trolejbusam :) Nu ko, skaņa likās, ka nāca no ģeneratora, bet noņemot siksnu no kondicioniera, skaņa pazuda. Sāka mākt nelabas aizdomas par kondicioniera kompresora problēmām. Bet, noņemot kondicioniera spriegotājrullīti, izrādījās, ka tas arī varētu radīt skaņu. Pasūtīju rullīti iekš eparts.lv, nākamajā dienā jau braucu tam pakaļ. Pēc maiņas arī skaņa bija izzudusi... 

eparts logo

 

Lasīt vairāk

Subaru Outback '04: Err 55 + check engine, light cruise

Problēma:
Uz odometra parādījās Err 55 (vai Err SS) + mirgo cruise, deg check engine un deg ABS lampiņa

Cēlonis:
a) Paguglējot izrādās, ka Err SS iedegās tad, kad 1 ritenis griežas ātrāk par citiem. Man tieši bija gadījies uz ledus griezties rinķī, tā kā 1 priekšējais ritenis spolēja kādu laiku.
b) Nolasot kļūdu ar OBD reader, kļūda parādījās kā P0500, iekš subaru OBDII code tables, tā tiek aprakstīta kā "Vehicle speed (from ABS)".

Lasīt vairāk

Navigācijas problēmas

Īsāk sakot, navigācijai tomēr ir problēmas ar ne-subaru disku :( Izrādās, ka ir neiespējami uzstādīt maršrutu :( Nav iespējamības izvēlēties Rīgu kā tādu, kā arīdzan Rīgas ielas... Jāmēģina būs atjaukt vaļā abus diskus, un tad ķidāt vaļā failus un skatīties kas un kur tieši atšķirās (ja salīdzinātu Subaru navi ar Lexus navi).
Pirmais jau ir tas, ka Lexus navi aizņem ap 2 Gb (vai pat mazāk), bet Subaru iet tikai uz Double Layer diskiem, un aizņem virs 7 Gb...
Turpinājums sekos ;)

Outback: bremžu kluču un bremžu virzuļu maiņa

Nu tad drusciņ par remontiem.

Sāka čīkstēt priekšējās bremzes. Aizbraucu pie viena sava veca čoma uz servisu, un norāvām priekšējos ratus nost, lai var apskatīt kur un kas tieši čīkst.
Kā jau bija sagaidāms, iemesls - bremžu kluči. Izrādās, ka tiem nāk tādas kā dzelzs plāksnītes, sava veida indikators. Kad bremzes jau ir kārtīgi padilušas, tad dzelzs maliņa sāk strīķēties gar bremžu disku, tādējādi radot gana iespaidīgu skaņu.

Lasīt vairāk

Jauns subaru forums (RUS)

Atradu jaunu subaru forumu, šoreiz - krieviski.
Ļoti daudz informācijas var atrast, gan par to, kā uztaisīt budžeta lambda zondi, gan par to, ka nevajag legacy/outback mainīt benzīna filtru kopā ar sūkni, bet gan var mainīt tikai filtru atsevišķi. Kā arī, kā pārtaisīt šo pašu benzīna filtru tā, lai tas ietu caur motortelpu, nevis caur bāku...
Izskatītos tas šādi:

Lasīt vairāk

Outback: problēma ar aizmugurējām pasažieru durvīm

Nu beidzot ir arī uzradusies kāda jauna problēmiņa. Patiesībā, es jau vizinos kādu mēnesi vai pat divus ar šo problēmu, jo pārāk auksts ārā, lai saņemtos un sāktu meklēt vainu... Problēma: Sīcis, taisot vaļa aizmugurējās durvis no iekšpuses, acīmredzot, bija turējis aizslēgšanas pogu un mēģinājis attaisīt durvis (reizē). Rezultāts - durvis ir nobloķējušās, un vairs nav attaisāmas ne no iekšpuses, ne arīdzan no ārpuses. Aizslēgšanas poga (kloķītis) uz durvīm īsti nefiksējas, tāda sajūta ka iet "pa tukšo".

Lasīt vairāk

Sniegs, 4x4, vēders un Err55

Nu man arī sanāca vakardien uzsēsties uz auto vēdera (apakšas). Sākumā jau gāja labi - irdens sniegs, augstums aptuveni līdz bamperiem, slēdz tikai D un brauc uz priekšu. Gāja labi... Apmēram 5-8 metrus... Tālāk jau sākās sablietētāks sniegs, un - uzsēšanās uz vēdera. Par laimi līdzi bija sniega lāpsta - tieši braucu rakt vienu celiņu vaļā. Un - sākās mocības kādu 40 minūšu garumā. Kamēr izbaksti mašīnai apakšu, kamēr izgrāb to sniegu ārā... Visvairāk sniegs bija sadzīts tieši zem motora pannas un kārbas. Zem aizmugurējā tilta nebija nekas daudz, to varēja samērā ātri izkasīt. 

Lasīt vairāk

Ziema, aukstums, un nobloķētas durvis

Iepriekšējā ziemā autiņam bija nobirušas aizmugurējās kreisās durvis. Toreiz galā tiku jau siltākā laiciņa - par cik, nav tik svarīgas tās durvis - man jau pa tām iekšā nav jākāpj :) Šoreiz atteica šofera durvis. Nevis pie tiem lielajiem mīnusiem, bet gan vienu dienu iepriekš. Noķīlējās durvis un viss - nevar atvērt... Ne no iekšas, ne no āras... Trakākās sajūtas ir piebraucot pie veikala vai benzīntanka - vienmēr jāatstāj padaudz brīva vieta pasažiera pusē. Un protams, vienmēr no apaviem netīrs ātrumkloķis un vēl drusku... Par cik ārā aukstumiņš pamatīgs, nolēmu pats necīnīties - izdrukāju durvju apdares noņemšanas instrukciju, un aizbraucu pie čoma uz garāžu. 

 

Lasīt vairāk

Subaru: sveču maiņa

Nu ko, beidzot arī es to esmu paveicis: sveces ir nomainītas paša spēkiem. Protams, ka pašam par to ir varen liels prieks :) Tātad, lai nomainītu sveces, ir nepieciešams noskrūvēt gaisa filtra kasti. Akumulatoru var gan ņemt ārā, gan arī neņemt. Es gan noņēmu aķi, jo vajadzēja arī nomainīt eļļas sensoru (eļļas datčiku - atrodas zem generatora) - tas bija sācis sulot, attiecīgi nācās vien to nomainīt pret jaunu. Priecēja datčika cena - iekš eparts tā varieejās no 1.5 lata līdz pat kādiem 40, ja nemaldos. Paņēmu iekš ape motors - detaļa bija uz vietas un tā cena bija zem 3 LVL :) 

NGK spark plugs

 

Lasīt vairāk

Subaru zobsiksnas maiņas video

Video pamācība, kā nomainīt zobsiksnu paša spēkiem. Par cik, man šis process ir ieplānots uz nākamo mēnesi, tad tagad sāku apsvērt domu - varbūt tomēr nomainīt šo visu pašam? Atmo subaru video:

Padomāšu :) Pazīstams čomaks (nebūdams mehāniķis) mainīja savai turbo imprezai - esot aizņēmis 4 stundas, no tām vēl pie tam stunda gājienam uz bodi pēc vajadzīgās atslēgas... Tālāk arī viņa rakstītais:

Lasīt vairāk

Par mani

Esmu pavisam parasts latvju pusis. Es neesmu automehāniķis, nekad arī tāds neesmu bijis, bet bērnības čomi gan tādi ir, tā kā jau no bērnības esmu daudz ko remontos skatījies un vērojis, un arī daudz ko atskatījies. Remontēt gan neko bērnībā neremontēju. Mans darbības lauciņš, nu jau kādus gadus 10, ir IT industrija. Konkrētāk - tieši programmatūras testēšana. Ja vajag, varu arī uztaisīt kādu weblapu. Ja vajag, varu to notestēt. Ja vajag, varu izveidot dokumentāciju. Ja vajag, varu arī kaut ko atsevišķu uzprogrammēt. Ja vajag, varu arī grāvi izrakt. BET - darbu nemeklēju, vismaz ne tagad :) Ak jā, ja nu kas, tad esmu arī pieejams kādiem interesantiem IT projektiem (epasts: lslackware[iekš to]gmail.com). 

Beigās, kā izrādījās, ja vajag, varu arī šo to mašīnai izdarīt pats. Pašam prieks, mute smaida, un arī maciņš nav pārāk saplacis. Par cik, cenas dīleru servisos nav maciņam sevišķi draudzīgas, tad nu padaudz  darīju pats, kā arī pie saviem čomiem "krūmu servisos". Tā nu radās doma ieviest blogu lsoutback.blogspot.com, kurā veicu pierakstus pats priekš sevis, un, kā vēlāk izrādījās, arī citiem daudz kas noderēja. Kopš 2008. gada ripinos pa LV ceļiem ar 2004. gada subaru outback. Motoriņš parastais, 2.5, benzīns, automāts. Laiks gāja, un degvielas cenas uzkāpa pamatīgi. Latu par litru deviņdesmitpiektā benzīna jau nu vairs galīgi negribējās maksāt. Tā arī izlēmu par labu gāzes iekārtas uzstādīšanai. Kā vēlāk (lūkojoties statistikā) izrādījās, tas ir bijis visu laiku populārākais bloga ieraksts. 

 Bildīte tikai ieskatam, paņemta no visvarenās Googles tantes. Šeit (vismaz pagaidām) nav plānots rakstīt par jaunajiem subaru modeļiem. Pagaidām doma ir rakstīt tikai un vienīgi par B13 Outback / Legacy. Protams, ja kādam lasītājam ir ko teikt par Tribeca, tad nu nemaz neatteikšos ievietot kādu rakstiņu arī par šo auto, un pie reizes arī uzzināt ko vairāk par konkrēto modeli. Jā, jā, pamazām acs sāk mesties tribeca virzienā, bet nu nāks laiks, nāks padoms...  Sekot bloga ierakstiem varat caur rakstu RSS lentu, bet komentāriem ir sava, komentāru RSS lentaLai labi ripo!