Passat iet godam. Zemākais patēriņš, kuru esmu dabūjis, ir bijis 6 litri uz 100 km. Pilsētā gan ir kaut kas ap 8.5.
Nu ko - nobeidzās azmugurē kluči, sāka nākt dīvainas skaņas, un - nolēmu nomainīt klučus un diskus. Te gan ir jāņem vērā, ka šim auto ir elektroniskā stāvbremze - attiecīgi, vajag ievilkt / atstumt virzulīšus ar elektronisku palīdzību...
Nopirku bremžu diskus un klučus, visu no A.B.S. firmas un devos meklēt kādu vietiņu, kur to visu paveikt.
Plāns bija nomainīt gan klučus, gan diskus, bet - šoreiz izdevās tikai kluču nomaiņa. Biju jau norāvis nost klučus vienai pusei, kad izdomāju paskatīties, vai mana atslēga maz derēs suporta pakava noskrūvēšanai. Izrādījās, ka neder :( Tā kā - no sākuma pamēriet atslēgu, pirms ņemt nost bremžu klučus :(
Mans atslēgas uzgalis bija par garu. Būs jābrauc mainīt atslēga pret īsāku... Jāpiezīmē, ka tur nāk tāda īpatnēja atslēga - XZN ar M14 izmēru.
Bet ok, kluči bija beigušies, tā kā nācās vien likt jaunus vietā. Tagad gan nezinu ko darīt un kad mainīt diskus. Pēc atslēgas tikšu tikai kaut kad nākamajā nedēļā. Vēl, protams, ir jautājums, vai viņiem būs uz vietas šāda atslēga...
Ja būs, tad jau laikam jāriktējas visu ņemt nost vēlreiz kādās tuvākajās brīvdienās...
Tātad, vajadzīgie instrumenti:
- Atslēgas uz 13 un uz 15 - suporta vadīklu atskrūvēšanai;
- Riteņatslēga;
- Domkrats;
- Plakanais skrūvgriezis - lai izņemtu klučus;
- bremžu virzuļa iespiedējatslēga vai kāds cits papildlīdzeklis, ar ko to paveikt. Esmu redzējis, ka tiek minēts,, ka virzulis ir jāspiež un jāgriež vienlaicīgi, tā kā biju iegādājies spec. atslēdziņu, bet - bija tikai jāspiež, iztika bez griešanas;
- Dators ar VCDS programmu un vadu lai pieslēgtos pie auto (var arī bez, to apstāstīšu tālāk)
Un pats darba process:
1. Pieslēdzam VCDS un ievelkam parkinga bremžu virzuļus ar programmas palīdzību - panelī iedegsies ari lampiņa saistīta ar parkinga bremzēm. Ja nav datora ar VCDS - skaties tālāk.
2. Ceļam augšā un noņemam ratu. Atskrūvējam arī bremžu šķidruma trauka vāciņu.
3. Noņemam suportu no vadīklām - ar 15 atslēdziņu pieturam un ar 13 atslēdziņu atskrūvējam vadīklu.
4. Ja nav VCDS - atvienojam strāvas kabeli no bremžu motoriņa, un pie redzamajiem kontaktiem pievienojam akumulatoru uz 12V - uz vienu polaritāti bremžu virzulis ievilksies, uz otru - stumsies uz āru. Vienkārši ievelkam vizuli uz iekšu, cik viņš iet un viss. Ja VCDS ir, tad šo soli izlaižam.
5. Iespiežam bremžu virzuli līdz galam iekšā.
6. Liekam jaunos klučus iekšā.
7. Uzskrūvējam atpakaļ suportu
8. Ja nav VCDS, tad atspiežam atpakaļ virzuli ar vadiņu un akumulatora palīdzību. Ja VCDS ir, tad šo soli izlaižam.
9. Uzliekam atpakaļ disku un nolaižam auto.
10. Šo pašu paveicam arī ar otru pusi.
12. Aizskrūvējam bremžu šķidruma vāciņu (ja vajag, pielejam klāt)
11. Ar VCDS atspiežam atpakaļ virzuļus
12. Ar VCDS paveicam parkinga bremžu testu.
Tas arī viss. Pa lielam, uz šo darbiņu man aizgāja ap 2 stundām - kādā stāvlaukumā, zem klajas debess. Pieļauju, ka bedre būtu noderīga tieši pašas suporta skavas atskrūvēšanai. bet - šo pasākumu mierīgi var paveikt bez bedres.
Naudas ziņā - diski un kluči izmaksāja ap 60 eiro. Uz ātro paskatoties cenas šeit, sapratu, ka servisa apmeklējums būtu iznācis sākot no 200 eiro. Te gan ir jāpiezīmē, ka tādā gadījumā, tavs remonts tiek iemūžināts ar ierakstu datubāzē un ar čeku + garantiju. Zviedri vispār mīl tos papīrīšus redzēt...
Kāds video ar paskaidrojumu kā rīkoties ar VCDS. Tiesa gan, auto ir parādīts cits, bet, process ir identisks.
Līdzīgie raksti: