Nu ko, beidzot arī es to esmu paveicis: sveces ir nomainītas paša spēkiem. Protams, ka pašam par to ir varen liels prieks :) Tātad, lai nomainītu sveces, ir nepieciešams noskrūvēt gaisa filtra kasti. Akumulatoru var gan ņemt ārā, gan arī neņemt. Es gan noņēmu aķi, jo vajadzēja arī nomainīt eļļas sensoru (eļļas datčiku - atrodas zem generatora) - tas bija sācis sulot, attiecīgi nācās vien to nomainīt pret jaunu. Priecēja datčika cena - iekš eparts tā varieejās no 1.5 lata līdz pat kādiem 40, ja nemaldos. Paņēmu iekš ape motors - detaļa bija uz vietas un tā cena bija zem 3 LVL :)
Par svecēm - galvenais lai ir normāli instrumenti. Man čoms iedeva kārtīgas atslēgas, tā kā ar štrumiem viss bija kārtībā. Visvienkāršāk ir izskrūvēt prieksējās sveces, tās, kuras ir tuvāk mašīnas purnam. Visgrūtākā svece ir blakussedētāja pusē, pati tālākā.
Principā, ar abām tālākajām svecēm ir čakars. Tur ir jāņem talkā savādāki kardāni (īsāki), jo man gadījās tā, ka blakussēdētāja puses tālākā svece vairs negribēja laist ārā manu garo kardāniņu. Jāsaka, ka pat sabijos, nesapratu kā to atlēgu dabūt ārā. Tur ir tāds dzelzis, kas traucē taisni ielikt muciņu ar garo kardānu. Bet nu beigās man iznāca to izvilkt. Principā, es biju domājis, ka tas ir briesmīgs čakars - šo visu paveikt saviem spēkiem.
Laika ziņā, sveču maiņa aizņem apmēram 2-3 stundas - tas ir visu darot lēnām, un ar pīppauzēm. Kas vēl tāds īpatnējs šajā sveču maiņā? Tas, ka sveces atrodas ļoti dziļi iekšā. Svečatslēgas muciņai būtu vēlams būt ar magnētu, jo, ja noskrūvēsi sveci, un ja tā nokritīs no muciņas, tad ar pirkstiem to neizvilksi - nereāli.
Vēl arī atradu kādu ne pārāk patīkamu lietu - vārstu vāka blīve laiž eļļu :( Tas nozīmē, ka būs nepieciešams neliels motora remonts. Kā to redzēt? Noņemot pīpīti no sveces, redzam, ka pīpīte ir ar eļļu :( Izskatās tieši šādi:
Arī sveču caurumos ir eļļa :( Kaut kad jau biju lasījis, ka tas esot subaru raksturīgi, tāpēc jau biju aptuveni apskatījies nepieciesamo detaļu cenas. Kopā sanāk ap 35 LVL, tā kā nav tik traki... Domāju, ka pats es to nedarīšu, aizdzīšu pie čoma, lai tas pāŗauc... Vēl jo vairāk tapēc, ka (it kā) esot jāizmanto dinamometriskā atslēga - man nav ne jausmas, kā ar tādu strādāt, un arī bail pievilkt par maz vai par daudz... Nomainīju arī priekšējās stabilizatora atsaites. Diemžēl, bukses neatnāca domātajā datumā, tā kā tās vēl ir jāpagaida. Atsaites mainīju ārā, bedre bija aizņemta. Nu, to darot ārā, tas nav tik viegli, cik tas būtu uz bedres. Nācās arī laist domkratu uz leju, pirms tam zem bremžu diska paliekot bluķīti, lai būtu vieglāk ielikt jaunās atsaites. Laiks uz abiem ratiem ~ 3 stundas. Vēlāk arī pievienošu svečatslēgas bildītes, lai ir aptuvena nojausma par to, kādas tad atslēgas izmantot.