Rakstiņš atkal nav mans, bet gan Māra rakstīts. Ievietoju pie jauniem rakstiem, jo vārstu regulēšana tomēr ir vajadzīga padarīšana, iespējams, ka te varētu būt padaudz komentāru.
Varu pastāstīt par ienākušiem jaumuniem. Regulēju gāzes iekārtu un nekādi nevarēju tikt pie mani apmierinošiem parametriem. Būtībā galvenais – neapmierināja brīvgaitas darbība. Nav ideāla. Arī darbībā uz benzīna motors nav tik gluds, kā agrāk. Nolēmu, ka jāaizskrien līdz Uģim. Sazvanīju un sarunājām regulēšanu. Uģis uztaisīja sveču pārbaudi, gāzes kalibrāciju, un, cieši piekodināja, ka jāregulē vārsti, savādāk brīvgaitu stabilu nedabūt.Uģis arī piekodināja par pilinātāju, ka tas jādarbina. Nu, ko, zvanu savam meistaram, vai viņš var regulēšanu uztaisīt. Viņš saka, ka jā, taču ko tur regulēt, viņi tak hidrauliskie kompensātori! Es saku, ka tā nav! Divlitrīgajam Subaru motoram ir kā žiguļiem – ar skrūvi. Arhaiski, taču tā ir! Norunājām, ka es aizdzīšu vakarā mašīnu, un, viņš no rīta paskatīsies. Nākošajā dienā meistars pēcpusdienā zvana un saka – gatavs, vari braukt pakaļ. Vārsti patiešam šim motora modelim regulējas ar skrūvi. Regulēšanu veicis, un, tikai divi vārsti pirms darba sākuma bijuši regulēšanas normas robežās! Kompresija arī uzreiz pēc darba uzlabojusies. Auto noskrējis 210 000 km, un viņam licies, ka vārsti tam nav regulēti vispār, kaut gan auto līdz 160 000 apkalpojies Partner motor un tas ir jāveic līdz šiem kilometriem. Pats patīkamākais, patiešam, brīvgaita palika gluda, pārejas režimi “forši”. Uzsitām “klaču” un viņš teica, ka no vienas puses tas ir labi, jo pie 200 000 tomēr vārts “izstiepjas” (būtībā nosēžas vārsta ligzda) un nav tik ideāla motora darbība. Ar skrūvi vismaz elementāri var veikt pieregulēšanu, ja nav palaists garām, un nav izpūsta vārsta ligzda. Citiem Subaru motoriem 2,5 vai 3 obligāti ir vai nu šeibas, vai kompensātori, un tur čakars lielāks. Viņa darba mūžā ir jaukti vairāki Subaru motori, taču tiem bijuši kompensātori, vai nu šeibas. Viņam jau šobrīd uz jaukšanu stāv vojadžers, kas brauc uz gāzes, un brīvgaita neiet. Taču tam simts procenti ir kompensātori, tā kā “ož” pēc galvas remonta. Tomēr, grūti spriest, vai gāzes ietekmē, vai vienkārši motoriņš savus ziedu laikus ir izdzīvojis. Faktisi, neatkarīgi no degvielas veida, nevienam motoram pie 200 000 km. vārstu sistēma tik ideāla vairs nav. Varētu būt, ka šadā gadījumā gāze palielina varbūtību “izpūst” vārstu. Un, ja vēl ņem vērā mūsdienu “progresu”, ka motora resurss limitēts, un materiāli neizturīgāki, nav nekāds brīnums. Uģis vēl pieminēja, ka pilināmā eļļa ir arī citas firmas, nevis JLM, it kā esot labāka. Teicu, kad beigsies man esošā, tad domāšu. Tādi lūk jaunumi!