Eļļas markas maiņa

Vienu dienu, aizbraukdams līdz laukiem, nodomāju pārbaudīt eļļas līmeni. Kā nu gadijās, kā ne - eļļas bija ļoti maz... Eļļas lampiņa nedega, bet uz eļļas tausta zem apakšējā līmeņa... Nu ko, nav jau joka lieta, bagāžniekā man jau glabājās litrs eļļas, to arī pielēju. Līmenis parādījās kaut kur pie puses. Daudz nedomājot, nācās taisīt eļļas maiņu. Nobraucis biju ap 5k ar šo eļļu, tā kā nekas baigi sāpīgs tas nebija. Pirmā doma - kartera skrūves blīves problēmas, lai gan tam tā nevajadzēja būt, jo skrūve ir likta pilnīgi jauna + arī blīve jauna. Uzdzenoties uz rampas, uzreiz tika atrasts vaininieks - eļļas filtrs nosulojis. Filtrs labs, mahle firmas, bet - acīmredzot, es to nebiju kārtīgi pievilcis :( Nu ko tur liegties - eļļas līmeni es arī pārbaudi ~ reizi mēnesī... 

Šoreiz pārgaju uz pussintētiku - ielēju Mobil Super 2000 10W-40. Kapēc tieši pussintētiku? Pats esmu nobraucis tuvu pie 200k ar šo auto. Šur un tur sāk sulot eļļa, kas ir normāli šādiem nobraukumiem, plus vēl tas, ka to shell helix ultra eļļu ir samērā grūti kaut kur uz vietas atrast, parasti to nākas pasūtīt iepriekš.

Nekādu motora skalošanu neveicu, jo to parasti iesaka pie pāriešanas no sintētikas / pussintētikas uz minerālo eļļu. Savukārt, no sintētikas uz pussintētiku (un otrādi), motora skalošanu var arī nemaz neveikt.  Motoram skaņa nenomainījās, tā kā ir ok :) Kas vēl jauns bijis?

  • Riepu maiņa. Tiesa gan, vēl ne reizi nav vajadzējis izmantot ziemenes, bet, labāk uzlikt, lai ziema nepārsteidz nesagatavotu;
  • Aizmugurē ieliku parkingsensorus. Ielikšana elementāra, varbut uzbrūvēšu arī kādu skricelējumu par šo darbiņu. Ieliku tapēc, ka parkojos vienā ne pārāk labi pārredzamā vietā, un, vienreiz jau drusku ieliku stabā, noskrāpēju buferi. Tad nu aizvedu izpulēt buferi, un, pie reizes, arī nospriedu ielikt šo "palīgu";
  • LPG filtra maiņa. Nekā sarežgīta, tikai drusku nosmird pēc gāzes.

Tuvākajā laikā nomainīšu stūres pastiprinātāja un kondicioniera siksnas. Ar esošajām ir jau norullēts ap 30k, tā kā pietiek. Šoreiz siksnas paņēmu iekš autodraugiem.lv. Vienkārši, ļoti bieži tur braucu garām.  



#4 lslackware 2015-12-31 15:23:44 : Mja, paliels remonts ir sanācis. Manējam atkal kaut kas ar pakaļējo gultni. Patiesībā, ir tāda aizdoma, ka iepriekšējo reizi mainot, esam nomainījuši nepareizo pusi :) Nekas, gultnis palicis ir, tā kā vajadzētu tikai uzzināt īsto muciņas izmēru, un varam uzmest atpakaļ veco gultni. Liekas, ka ir pienācis laiks, lai šo remontiņu jau varētu paveikt paša spēkiem. Lai gan, kā jau minēju, jāauzzin pareizais muciņas izmērs - tas ir jāiegādājas, jo muciņu komplekts gan man nav :(

#3 Māris 2015-12-31 12:49:36 : Nu jau atkal sanāca remontiņš Subaru Legacy. Tā kā subim ir tehniskā skate februāra sākumā, izdomāju, ka skatīte jāiziet janvāra beigās. Piekarē jau brieda pāris bukšu maiņa, tāpēc nolēmu nekavēties. Nomainītas kārtējo reizi priekšējās piekares reaktīvā stieņa bukses, zaldātiņi galos, priekšējo balstu pakaļējās bukses. Aizmugurē arī pakalējā reaktīvā stieņa zaldātiņi un bukses. Vēl mainīju pakaļējo riteņu piekares ķegas buksi abās pusēs. Veicu riteņu ģeometrijas regulēšanu. Remonts uz saviem 280 euro. Sekojot līdzi mašīnas izdevumu daļai, nevaru tekt, ka Subaru legacy piekare ir izturīgāka pa citām mašīnām. Tā pat regulāri jāveic zināmu bukšu maiņa, kas iestrādāta no ražotāja neizturīga. Bremžu sistēma kopš mana remonta 2 gadus atpakaļ pagaidām iet. Motorīts griežas, gāzīte arī. Kopoš braucu ar S-max fordu, ir iespēja salīdzināt dīzeli ar benzīnu. Dīzeļa mīnusi ir divi- lielāka vibrācija no motora, un, dīzelis ziemā ir stipri aukstāks. Subis jau sen uzsilis, kad S-max knapi dod siltumu. Taču ar dīzeli braukt gan liela bauda. 2.0 tdci 140 zirgi griežas vienkārši lieliski. Projektā ir dīzeli nočipot. Draugs no Vācijas piedāvāja atsūtīt čipu priekš mana motora modeļa. Jaudu var pacelt līdz 160 zirgiem, un palielināt griezi. Vācijā šiem motoriem tas esot populāri. Kaut kāds Racechip čipa modelis. Nu,ko, jānovēl lai 2016 gadā Subaru dāvā vēl vairāk prieka un baudas!

#2 lslackware 2015-12-13 08:39:00 : mja, cena līdzīga kā shell eļļas 5L kanniņai :) Par pilinātāju gan jāsaka - nu man viņš biežāk nepilina, nekā pilina :) Vienmēr, kā attaisu motora pārsegu man tas ir jāpieregulē. Vai nu dubļi sagājuši regulatorā, vai nu izļurkājies regulators, bet, parasti nākas pieregulēt. Vienīgais kas ir, tagadējo eļļu reizēm var sajust salonā. Kaut kad sen atpakaļ, man bija tā, ka krustojumos apstājoties, reizēm drusku nosmirdēja pēc eļļas, toreiz aizdomas krita uz vārstu vāku blīvēm. Bet, pēc eļļas uzpildes, liekas, ka arī problēma pazuda. Šoreiz arī reizēm kaut kas uzvēdī. Bet, uz eļļas tausta, šo eļļu ir pamanīt vieglāk, nekā shell, tas nu gan jāsaka atklāti.

#1 Māris 2015-12-12 22:20:34 : Savai Subaru Legācijai 2.0 vēl ar vien lietoju Comma 5w50. Esmu apmierināts. Eļļu gan motorīts ēd, taču nav ļoti kritiski. Eļļas cena 5L no 35-40 euro. Pērku pie čoma, kam piegades ir no vairumbāzes Polijā. Pilinātājā gāzei lietoju divtaktnieka benzīnam domāto zaļo eļļu, biki to atšķaidu ar benzīnu un viss čiki briki! Nah man to orģinālo pilinātāja eļļu!!! Gazi gan konkreti pildu tikai Lukoilā. Gāzes smidzinātāji brc vēl iet.

Message
Username
Password