Legacy 2.0 un gāze

Rakstiņš nav mans, bet gan patstāvīgā lasītāja Māra nopelns. Izķeksēju tos no komentāriem, lai nepazūd visā tajā jūklī. Gan jau pieredze vēl kādam noderēs...

Šajās Lieldienu brīvdienās beidzot pieķēros gāzes iekārtas regulācijas jautājumiem. Kādu laiku atpakaļ, pildot gāzi satiku vēl vienu Subaru Legacy sedan īpašnieku, kas brauc ar gāzi. Cik sapratu, viņam bija 3.0 L motors, tā kā reizēm viņš “izgāžot” labi. Uz jautājumu, cik man tērē, teicu, ka ap 10-11 litri aiziet. Manējais 2.0 atmosfērnieks. Viņš tā kā izbrīnījās, jo sāka apgalvot, ka viņam tērējot apmēram tik pat, pārsvarā braucot pa trasi, tā pat kā es. Tas jau radīja aizdomas, ka kaut kas nav īsti labi, it īpaši, ka vēl nepārejoši uz gāzes šad tad noraustās. It kā pietrūktu vai ir par daudz. 

Nu ko, pieslēdzu BRC šnori, softu dabūju no www.gaz-car.ru un sāku darboties. Tā kā pamācībā būtībā ir teikts, ka gāzei pret benzīnu jābūt uz liesuma pusi, iztestēju un paregulēju plūsmu uz liesuma pusi. Un- brīvgaita uzreiz kļuva vienmērīgāka,pārejas režīmi labāki. Atstāju ieregulējumus un pabraukšu kādu laiku, tad manīs. Ņemoties ap gāzi daudz ko sapratu, un varu teikt, ka, ja likšu uz nākošā auto, komplektāciju noteikšu pats. Būtībā no regulēšanas iespējām BRC sequential24my07 nav nekas īpašs. Citu reizi likšu obligāti 5 paaaudzi, tai regulācija ir labāka. Kā teicu, ka iekārtai nopirku gāzveida filtrus maiņai.

Šis ir maiņas filtrelements gāzveida gāzes filtram, BRC orģinālajajam filtram, kas ir pirms gāzes sprauslām. Vēl gāzes iekārtai ir sašķidrinātās gāzes filtrs solenoīda vārstam (apakšā). Cenu ziņā Autonamā teica, ka cena ir ap Ls3.50. To vēl neesmu meklējis citur. Nu, ko, patiešam, mana gāzes iekārta līdz šim nav riktīgi bijusi noregulēta! Ja Jūs sakāt, ka 2.5 litru motors un, cik saprotu ar automātu, nobraucat 11-13 litrus uz 100 km, tad manējais 2.0 ar mehāniku rij gandrīz tik pat! Tas galīgi nav pareizi. Neesmu tāds “urbējs”, it īpaši, ka, liekālo kilometru daudzumu nobrauc mana sieva, kas nav “urbēja” uz ceļa. Un jāsaka, ka ar 2.0 dvēselīti īpaši arī neko nepatrakosi! Vienīgais, kad regulē gāzes iekārtu, tomēr vajag pamērīt CO, lai galīgi neiebrauc liesajā vai treknajā galā. Būs mirklis aizskriešu pie meistara, lai pamēra, kas no maniem regulējumiem nāk ārā.

#1 lslackware 2013-04-02 17:43:38 : Mans autiņš, pārslēdzoties uz gāzi, ar aukstu motoru (no rītiem) parasti arī uz neilgu mirkli noraustās. Es domāju, ka svečvadu, vaina, jo kaut kad jau biju saskāties ar šo kļūdu - aizdedzes pārrāvums kaut kādā cilindrā. Šoreiz, kad biju regulēties pie Uģa, tad atkal šī kļūda bija bijusi. Bet man tas ir diezgan minimāli jūtams - ja pārslēdzoties uz gāzi brauc kādus 1 - 2 km vienmērīgi, tad pat nejutīsi, ka ir kaut kas. Bet, ja tieši sāc dot virsū, tad jutīsi, ka kaut kas nav īsti lāgā, ka mašīna pat noraustās... Nu ko - pa vasaru skatīšos ebay, un sūtīšu uz LV :)

#2 Māris 2013-04-03 14:10:25 : Nu, ko varu komentēt Tavas gāzes iekārtas darbības. Tas, ka aizdedzes iekārtas sistēmai jābūt "čikiniekā", tas gan! Man agrāk arī iazmeta OBD kļūdu par darbību vienā cilindrā. Izrādījās, ka sveces pīpītis nav virsū. Nodzēsu kļūdu, uzliku svečvada pīpi, un viss OK. Sveces- labākās pēc aprakstiem gāzei irīdija, taču cenu cipars "kož". Par degvielu pārslēgšanos- ja noraustās, jāmeklē vaina. Tā nevajadzētu būt! BRC regulēšanas programmā ir sadaļas- stratēģijas. Sadaļā Changeover parameters calibration norāda pārslēgšanās temeratūras, kā arī laiku no iedarbināšanas, kad pārslēdza, un, tādu lietu kā Number of injector pulses per changeover, kas nosaka pārejas iešpricējumus no vienas degvielas pārejā uz otru . To vajag pamainīt un pavērot.(pamatiestādījums 3) Ja raustās, kad pārslēdzies, jāregulē Cold strategies. Kā teikts pamācībā, aukstākam vajag liesāku maisījumu kā siltam optimālo. Sadaļā arī norāda tempetarūtu apgabalus, kurā Cold stratēgija ir spēkā un kad pāriet uz stratēģiju TIP-IN. Kaut gan būtībā, kam Tev to zināt, labāk Uģim kāp uz galvas- lai regulē!!! Raustīšanās- tas ir novēršams, tikai jāmeklē un jāregulē. Regulācija liekas sarežģīta? Nav tik traki. Pa vakariem, pirms miega palasi regulēšanas pamācību un viss kļūs daudz skaidrāks. Pamācība e- pastā! Lai veicas!

#3 lslackware 2013-04-03 14:19:48 : Man atkal ik pa reizei izmet šo kļūdu par svečvadu. Tas nenotiek tieši pie pārslēgšanās, bet drusku pēc tā. Pārslēdzoties uz gāzi, nobrauc kādu gabaliņu un tad reizēm drusku noraustās. Bet kapēc es sliecos uz svečvadiem - vienu reizi rudenī / ziemā, bija ilgs, drausmīgs lietus. Neatceros cik ilgi gāza, bet riktīgi. Otrā rītā jābrauc - piedarbinu auto - jopcik, tur vispār tāda sajūta, ka strādā tikai 2 cilindri. Noslāpēju, izčamdīju pīpītes, šķiļu klāt - aiziet. Vēl runāju ar vienu meistaru, šis arī teica, ka ja jau nav mainīti svečvadi, pa ļaunu uzlikt jaunus jau nu nenāks. Varbūt arī, ka toreiz, eļļa no pīpītēm kaut ko atstājusi, mazums. Varētu jau ņemt vadus nost, tīrīt, žāvēt, un tad skatīties, bet es pasūtīšu jaunus. Par degvielā ietaupīto naudu ;) Par pamācību paldies! Palasīšu, varbūt arī jānopērk šņore un jāskatās pašam, kas tur ir par desām ;)

Message
Username
Password