Pajero 3: Aizmugurējā sildītāja trubiņu maiņa

Palienot zem auto, pamanīju, ka bākas aizsargs ir slapjš. Arī auto rāmis šur tur bija ar slapjuma pilītēm. Nu ko, pirmās bailes - dīzelis pil no bākas. Pasmaržojot, tomēr, tas nav dīzelis, bet gan antifrīzs... Pavizinoties, un atbraucot atpakaļ uz garāžu, ieraudzīju, ka nu jau tek diezgan labi. Sameklēju 3x4L sarkano G12+ antifrīzu + destilēto ūdeni 2x5L, un devos atpakaļ uz garāžu. Paskatoties arī sanāca atrast vaininieku - kā jau bija domāts, tās bija trubas, kuras iet uz aizmugurējo sildītāju. 

Trubas aprūsējušas, un nebija izturējušas vibrāciju, bija ielūzušas aptuveni kārbas rajonā. 

Vainīgās trubas

Te jau līst ārā ūden. Iekšā antifrīzam vajadzētu līst ap 10L, tapēc arī paņēmu tādu čupiņu. Realitātē, antifrīzu neizdevās noliet no blokiem, man nebija muciņas pagarinātāja/ Kopā nolēju kādus 6-7L. Destilētais ūdens bija vajadzīgs, lai aizripinātos līdz garāžai un arī, lai izskalotu sistēmu. Ķeramies klāt pie trubiņu maiņas. Gari nedomājot, un parokoties interneta dzīlēs, tika nolemts mainīt trubiņas pret eļļas-degvielas noturīgām šļaukām. Šļaukas atradu k-rautā, cena (akcijas), drusku zem 5 EUR metrā. Pavisam vajag 7 metrus šļaukas, un 4 žņaugus, kā arī savilcēji nenāks par skādi. Lielākā ķēpa ir izstumdīt tās šļaukas pa apakšu. Es mēģināju tās likt aptuveni tāpat, kā gāja vecās trubiņas. +/- sanāca arī :) Ar ko jāuzmanās?

  • Tā saucamie “troiņiki” - šļauciņas pie kārbas ir savienotas ar tiem. Tie ir plastmasas, un var izjukt. Par laimi, man viņi laikam bija kaut kad mainīti, bet ar šiem ir jāuzmanās...
  • Aizmugurējā savienošanas vieta (zem bufera), tur jāskatās, lai ir normāli pievilkti žņaugi, man kaut kā viens žņaugs nebija normāli pievilkts, un tad drusku sāka sulot tecēt šī padarīšana
  • Nesajaukt trubu / šļauku secību. Patiesībā, es pats nezinu, vai neesmu sajaucis :D Lai vai kā, bet, ja aizmugurē pūš tikai auksto gaisu, tad ir sajaukta trubu secība...

Troiņiki ar jaunajām šļaukām un vecās trubas arī redzamas fonā

Šļaukas aiziet uz aizmugurējo sildītāju.

Par cik, antifrīza maiņa bija ieplānota, tad nu nekas traks jau nebija noticis. Pie reizes, vismaz vēl aizmugurējā krāsns strādās :) Labi, ka neizšāva visu antifrīzu uz ceļa, tad gan būtu ziepes…. Reāli, der iegaumēt - ja trubas plīst uz aizmugurējo sildītāju, tad paliekam bez sildītāja. Tas tā kā būtu loģiski. Bet - lai nepaliktu uz ceļa, varam noslēgt šo aizmugures loku vispār. Vienkārši savienojam šļaukas no abiem troiņiekiem, kuras iet uz aizmugurējā sildītāju. Nāksies gan palīst zem auto, bet, vismaz varēs tikt arī tālāk saviem spēkiem. Ak jā, no aizmugures nenobildēju izskatu, bet, ja atcerēšos, tad arī tur kādu bildi uzgrabināšu. Izmaksas - oriģinālās trubas ir dārgas, virs 100 euro + jāņem bāka nost, kas nav mazs čakars. Katrā gadījumā, darbs uz veselu darbadienu, vai pat vairākām. Mans, budžeta variants, izmaksāja pie 40 euro, darbs apmēram 2-3 stundas... Un, kaimiņzemē tā braukā, un arī pie lieliem mīnusiem, tā kā vajadzētu būt ok :)



Message
Username
Password