Pāris ieplānotie remontiņi

Biju jau pasen ieplānojis pāris remontus, tad nu pa iepriekšējām brīvdienām aizlaidos pie meistara, lai salabo. Ko tad tādu sadarīja?

  • Priekšējās pusass maiņa;
  • Aizmugurējā gultņa maiņa.

Priecē tas, ka pusasij cena palikusi draudzīgāka. Pirms gadiem 4 - 5 pirku to par 100 LVL, tagad cena ir ap 50 EUR. Šo remontu jau biju plānojis ilgi, tad nu beidzot tas ir izdarīts :) Gultnis - nu jā, ko lai saka. Iepriekš bijām nomainījuši nepareizo pusi, tagad uzlikām pareizajā pusē. Jāpiebilst gan, ka otrs gultnis arī bija paskaļš, tā kā nav ko nožēlot, tas ari būtu nobeidzies kaut kad drīzumā. Kaut kad iepriekš biju minējis par smakas parādīšanos pēc eļļas markas maiņas. Tad nu atradu arī cēloni - motora eļļa nebija pie vainas. Biju jau nodomājis, ka atkal vaina ir vārstu vāku blīvēs, bet - vaina bija LPG reduktorā, tas drusku pilināja antifrīzu, kurš savukārt, sakrājoties uz rāmja, pilēja uz izpūtēja. Pārvilku reduktoram seškantes un pievilku žņaugus, it kā problēma ir pazudusi. Aizmugurējā logu slotiņa atkal sāka niķoties, šoreiz gan veiksmīgi sapratu, ka sāk rasties problēma. Sāku ievērot, ka slotiņa sāk lēnām tīrīt, tad nu izjaucu mehānismu vēlreiz. Jā, atkal tā slotiņas ass bija "uzpampusi". Vells viņu zin, kā tas tā nākas, bet, asīte paliek resnāka nekā bija iepriekš. Šoreiz vīles nebija pie rokas, tā kā nācās visu paveikt ar smilšpapīra palīdzību.



#12 lslackware 2016-04-29 10:41:22 : nu nekas, reizēm jau sanāk arī ne tik labi, kā plānojās. Labi, ka vismaz nav jābrauc uz servisu, lai nomainītu eļļu. Par šo vibrāciju dēļ miroņgalvām arī biju dzirdējis. Man pašam ir vibrācija kaut kur aizmugurē, uz pirmo - otro ātrumu. Ar tādu arī braucu jau kopš nopirku šo autiņu. Rati pārbalansēti, arī pat samainīti vietām. Aizdomas drusku krīt uz kardāna krustiņu. Nākamais varētu būt kārbas spilveni. Vēl nākamais - kaut kas ar aizmugures piedziņu (priekšai abas pusasis ir nomainītas). Bet, par cik, tas ir tikai uz lēniem ātrumiem, tā kā kaut kā parasti nesanāk laika apskatīt, aizmirstās, utt...

#11 Māris 2016-04-29 00:18:23 : Diemžēl sanāca naudas izmešana vējā... Kad iepriekš nomainīju kārbas eļļu uz 80w90 pēc subāristu ieteikuma, domāju, ka viss būs labi. Tomēr laiks pierādīja, ka tas nav labs risinājums. Jau nedaudz agrāk likās, ka pieaudzis gāzes patēriņš. Nevarēju saprast no kā. Sieva, braucot arī sūdzējās, ka gruti aukstam ieslēgt ātrumus. Kad to izbaudīju pats-lēmums-mainu eļļu atpakaļ uz 75w90. Nomainīju, 4.6 litri un viss nostājās savās vietās. Nevarēju arī noķert vainu, kāpēc viegli vibrē stūre. Nomainīju bremžu diskus, klučus, pārbaudīju suportu, balansēju ratus, uztaisīju stenda pārbaudi amortizātoriem,nekā... Aizdomas krīt... uz pusas miriņgalvu. Meistars stāstīja, ka ar kaut ko līdzīgu ņēmušies volvo. Miroņgalvā izdilst ejas, pa ko ripo lodītes, tās sāk mētāties pa mironeni un rodoties vibrācija.... kaut pati miroņgalva strādā... Paradokss ir tajā, ka mironenes priekšā ir jau mainītas...

#10 lslackware 2016-03-31 11:14:42 : Jā, protams, džips tika ņemts lietots. Vēl pagaidām grūti teikt par uzturēšanas izmaksām. Kā jau minēju, norāvu stabilizatora stieņa skrūves, pagaidām stāv garāžā. Laikam noņemšu vispār stabilizatora stieni nost, lai neķerās pret zemi, un lēnā garā uz servisu, lai metina kaut ko klāt, un skrūvē ārā. Šis tika ņemts, lai varētu gan piekabes vilkt, gan arī kartupeļus no lauka izvest :) Daļas - arī vēl grūti teikt, stabilizatora stieņa bukses ap 2- 3 euro, ja var pagaidīt piegādi. Ja nē, tad dārgāk. Aizmugures atsaites ap 10 eur gabalā... Kas ir dārgi, tas ir eļļas maiņa :) Tam monstram motorā nāk gandrīz 10L eļļas... Bet nu par to uzskribelēšu vairāk, kad būs iedvesma, un kad būs pavairāk laiks.

#9 Māris 2016-03-30 23:25:32 : Paldies par informāciju par Mini. Manā paziņu lokā nav tāds auto bijis. Negribas galvassāpes.Dzīvoju relatīvos laukos, taču ceļi ir normāli. Ar Mini varētu izbraukt. Paša māja, garāža, silumnīca, dīķis, pat savi bērzi, kur sulu padzerties, Internets pie viena, un žāvētava gaļiņai...kamēr spēks kaulos, ideāla vide darbīgam indivīdam! Pilsētā, protams, ir savas ekstras! Ja jaunais auto ir priekš lauku apgūšanas, tad tieši laikā! Mums ģimenē pieaums... Iegādājāmies suni- angļu kokerspanielu. Suņukam 6 mēneši.... meitene no Viļņas. Vārdā Karamele. Tagad mūsu ģimenes pulkā ir suns. Subaru Legacy mēs visi satilpstam, par S-max nerunājot. Protams, bērnu ratus nevadāju. Saprotu, ka Pajero tika pirkts lietots. Cik naudu prasa tā uzturēšana? Cik remontos ieguldīts, cik plānojas? Man Subaru prātu nodarbina - kā un ar ko nopulēt lampas, tā kā vajadzētu, un bremzes, kuras remontēju, bet rezultāts neapmierina...

#8 lslackware 2016-03-29 23:10:49 : jā, paldies, paldies :) Pajero ir paliels, jā. Tas arī bija galvenais iemesls tāda auto iegādei. Par cik, junioram tagad ir tikai 6 mēneši, tad jāvadā rati, utt. Tomēr sāk aizvien vairāk nostiprināties doma pārvākties uz lauciskāku vietu, ar dubļiem un visām no tā izrietošajām sekām, tad nu 4x4 būs labāka izvēle. Subaru netiek pārdots, paliek sievai, nu un pa reizei arī man, jo uz gāzes tomēr lētāk braukt. Patiesībā, ilgi arī izskatījām mazauto iegādi, bet nu cenas tomēr ir paaugstas priekš mašīnītes, ar kuru būtu bail braukt dubļos vai pa sniegiem. Esmu outbacku 2x uzsēdinājis uz vēdera, tad ko nu tur izdarītu ar, teiksim, nissan micra vai ko tamlīdzīgu... Arī tas, ka nav tādā īsti vietas. Reizi pa reizei, tāpat būtu visiem jāpārvietojas ar otru auto, bet, auto nemaz nevar ratus ielikt... Ja par mini, tad jā, tā ir smuka mašīna, tikai pilnīgi neatbilstošas (dārgas) servisa izmaksas tādam auto. Paziņai ir šāds auto, ņemts jauns. Ar ilgām gaida, kad varēs nomainīt auto pret citu, mini pat vairs neizskata... Ok, tad jau turpināšu kādu laiku ierakstus šeit, vēlāk padomāšu, varbut pārcelšu ierakstus uz savādāku lapas dzinēju. Man nepatīk esošais weblapas dzinējs, drusku krīt uz nerva.

#7 Māris 2016-03-28 17:07:16 : Apsveicu ar Pajero iegādi! Cits auto, jaunas rūpes! Manā redzējumā Pajero ir liels auto. Saskare nav bijusi. Ja kaut kas būtu aprakstīts par auto remontiem šeit pat lapā, būtu interesanti redzēt patieso ekspluatācijas pieredzi. Vai plānojat Subaru pārdot? Šobrīd braucu ar Ford S-max. Neteikšu ka auto maziņš. Pēdējais pārsteigums bija, ka mērkaķojoties ar draugu, kam BMW X5 3.0 dīzelis, mans S-max ātruma sprintā ielika kloķi bemberim... Tomēr S-max ir raķete... vai nu bembis noguris... Mēs ģimenē spriedām, ka mūsu vēlmēm vietējiem braucieniem un lecieniem uz Eiropu, gan Subaru, gan Ford pagaidām pietiek. Domājam, ko meitai piešķirt, kā jaunajam auto vadītājam. Pašai gribas kaut ko kičīgu, kā Mini, taču, manuprāt, pārāk liela eksotika... BMW fans arī neesmu.

#6 lslackware 2016-03-28 12:05:20 : esmu iegādājies pajero 3 ar 3.2 dīzeli, tad nu pavairāk laika pavadu pie tā, jāsaved kārtībā, bet subars paliek sievai. Subaru nekas arī jauns nav noticis, ir jāmaina priekša stabilizatora atsaites, varbūt tikai jāpārvelk, sāk grabēt priekša. Bet - uz bedres stāv pajero ar nolauztām stabilizatora atsaites skrūvēm :D Tagad braukšu, mēgināšu ar ekstraktoriem izņemt skrūves. Tagad ir doma varbūt uztaisīt arī blogu par pajero, vai nu arī rakstīt šeit pat, uztaisot atsevišķu sadaļu. Kādas domas?

#5 Māris 2016-03-27 21:11:52 : Lieldienām par godu veicu pāris remontiņus. Subāram sāka čīkstēt bremzes. Skaidrs- pienācis bremžu remonts. Jāmaina bremžu kluči. Tika iepirkti priekšējie bremžu kluči trw - 48 euro. Komplektiņš ar kluču paplāksnēm pret čīkstēšanu un ieliknīšiem rāmī pret grabēšanu. Mainīju pats. Iepriekš bremzes remontēju pirms diviem gadiem. Šoreiz pārsteigums bija vadīklas, kas gandrīz visas iesīkstējušas. Iepriekšējā remontā vadīklas saliku ar jaunām gumijām, sasmērēju ar speciālio vadīklu smēri. Gumijas veselas, taču smēre sakaltusi! Izskatās, ka īsti tā smēre šim mērķim neder. Bremžu cilindri kustējās labi. Diski normāli. Vecie bremžu kluči cilindru pusē nodiluši biki nevienmērīgi dēļ vadīklām. Visu sasmērēju no jauna, saliku ar jaunajiem bremžu klučiem. Redzēs, kā ies. Darbiņš paveikts nesteidzoties, ar alu un pirmo barbekju... Uznāks lielāks siltums, skatīšos aizmuguri, Taču uznāca pārdomas par vadīklu smēri - tomēr mēsls...

#4 lslackware 2016-03-07 09:59:13 : Jap, autiņam nav ne vainas. Galvenais regulāri sekot līdzi eļļām un dzeses šķidrumam, un var braukt un braukt. Pa reizei der arī sveces pamainīt :) Sāku palēnām riktēties uz sveču maiņu, bet, to kad siltāks paliks, lai ārā var ņemties. Galu galā, bedri tur nemaz nevajag.

#3 Māris 2016-03-06 11:35:39 : O, ja jau Jums Subim tuvojas 400 tkst., un auto vēl turas kopā, tad manējais vēl ies! Vislielāko bažu man rada motorīts- vai spēs izturēt vēl 100 tkst. km. Tomēr gāze vārstus pabojā. Kaut gan viss ir sataisāms, jautājums tikai cik ir izmaksas. Visi auto ir jāremontē. Manam s-max iedegās esp (pretslīde) lampa panelī un nebija noņemama. Nolasīju kļūdas- nekā būtiska. Domāju, ka kļūda saistīta ar abs, vai esp bloku. Atdevu mašīnu elekrtiķim- vainu atrada- miris motora gaisa temperatūras devējs. Kads sakars ar esp? Remonta jautājums 20 euro apmērā. Un būs tev laime.

#2 lslackware 2016-03-04 09:49:50 : heh, tas labi. Manam ir apmēram 395k, drīz jau būs 400 :) pasūtīju ātrumkastei filtru, arī jānomaina eļļa uz vasaras pusi. Pie reizes arī diferenciāļos jāsamaina. Man arī ir sanācis palaist garām eļļas maiņu, bet, sintētiskajai eļļai tas nav tik būtiski. Es gan neticu visādām prolong, utt eļļām (30 000 un vairāk ar vienu eļļas maiņu), bet nu 5 000 jau tur daudz gan neko neiespaido. Kaut kas ar monitoru iet grīstē, sāk kaut kādas svītras iet pār viņu. Laikam jāiemet acs, kas ar vadiem darās, varbūt, ka kaut kas kaut kur nav ar kontaktiem.

#1 Māris 2016-03-02 20:43:45 : Vakardien bija svinamā diena... Uz spidometra Legacy 300 000 km noripoja! Nezinu, vai priecāties, vai bēdāt. Mašīnu pirku ar 167 000 km. Braucu jau piekto gadu. Nolietojuma pēdas mana. Tehniskajā skatē izmeta dēļ gāzes atgāzēm. Apgriezienos co biki par daudz, brīvgaita normāla. Pats noregulēju mazāk, skati izgaju pēc mēneša. Gāze iet normāli. Tikko nomainīju eļļu motorā un ātrumkastē. Mašīna atbrauca no kārtējā radu šopinga brauciena no Vācijas, biju palaidis garām, ka motoreļļai jau 15 000! Motorā atkal 5w50 Comma, ātrumkastē 80w90, nevis 75w90 sintētiku. Comma 5w50 pat ļoti apmierina un motorīts arī murrā. Slodzēs uz autobāņa eļļa turas labi. Eļļu ēd, taču briesmīgi nav. Kastē eļļa pēc Subaru meistara ieteikuma. Sintētika 75w90 dikti šķidra... 80w90, tieši laikā, it īpaši jau pajātai ātrumkastei! Braukšu un tad jau manīs... Sieva saka - šo tabureti uz gāzes ar mega bagažnieku jāšu pati, jā tavs ford s-max labs, taču subis lai vēl paripo- jau interese vai līdz 400 tkst. izturēs....., tad atdodam meitai, lai pabeidz laužšanu jaunais autovadītājs....

Message
Username
Password