Stūres reika un stūres plaukta atbalsta bukses

Kaut kad, pāris gadus atpakaļ, uzsitu auto uz trotuāra malas. Augstums diezgan paliels, tā kā paleciens sanāca diezgan labs. Sanāca jau varen stulbi, jo aizskatījos uz vienu bodi, nevarēju saprast, vai bode ir vaļā vai ciet :) Pēc šī sitiena sāka pilēt stūres reika. Uz katru CSDD TA nācās ar bremžu attaukotāju nopūst reiku, lai novērstu pilēšanu un noņemtu veco eļļas masu. Jāsaka gan, ka nepilēja pamatigi, jo pa mēnesi man stūres pastiprinātājam eļļa jāpielej bija minimāli, varbūt grami 50-100. Aizbraucot uz skati, nokonstatēja, ka man plauktiem ir brīvkustība, kā arī vienam stūres pirkstam saplīsusi gumija. Nu ko, domāts - darīts. Pasūtu detaļas iekš eparts.lv, un saņemot tās, braucu pie čomaka tās ari nomainīt. 

Plaukta bukses

Stūres pirksts

Aizlaižu pie čoma, doma bija arī nomazgat reiku ar karčeru, un otrā rītā laist uz TA. Pēc laika čomaks zvana - sūdi vagā, nevarot noskrūvēt stūres pirkstu, jāved otrā dienā plaukts uz servisu, tur noņemšot (viņam pamatdarbs servisā, bet mājās paņem papildus haltūriņas). PIe reizes, paštukojam, un nolemjam arī ņemt nost reiku un vest uz restaurāciju - ja jau jāatstāj uz klučiem, tad jau pie reizes... Iedeva man vietā "vaboli" (VW new beetle) un manējais auto palika uz klučiem... Kopumā nostāvēja laikam 2 dienas uz klučiem, reiku atrestaurēja mērkaķa ātrumā (pa vienu nakti), un plaukti jau otrā dienā bija kārtībā. Tad nu šis bija sanācis tāds lielāks remonts, bet, nevarētu teikt, ka gluži neplānots. Vēl jādzen noregulēt savirzi + savērsumu, un nolikt stūri taisni. Tagad ir drusku škība stūre. Lai gan, to varētu arī iztaisnot, kad beidzot aizvedīšu stūri uz pāršūšanu.  



#7 lslackware 2015-09-10 11:50:56 : Jap, es arī bez skates neesmu braukājis. Interesanti, ka pēc šīs reizes vārstu vāka blīvju un pārējo detaļu nomaiņas, vairs nerādās kļūda par katalizatoru p0420. Pirms tam, ik pa brīdim, tika izmesta šī kļūda. Tagad noripoti jau drusku virs 1200 km, un kļūda vēl nav bijusi.

#6 Māris 2015-09-01 12:37:47 : Nu, bez TA gan neesmu mēģinājis braukāt. It kā auto tādā kārtībā, ka to dabūt var, tik cik maksājums uzreiz liels-ceļa nodoklis un TA. Citu auto sev esmu lūkojies jau sen. Izvēle grūta, taču nav neiespējama. Tā kā man pašam bija Mercedess V230 mikroautobuss, tad gribu arī kaut ko ietilpīgu, ērtu un jaudīgu. S-max meklējumos konsultējos un prasu palīdzību savam draugam Vācijā, taču viņš saka, lai labāk pērk Ford Galaxy no 2007 gada modeļu rindas, jo tiem lielāka izvēle un var atrast lieliskus eksemplārus, labākas komplektācijas par to pašu cenu, ko prasa par puspliku S-max. Benzīnnieku gan varot aizmirst, nu, ļoti reti esot Galaxy labā komplektācijā ar benzīnu motoriem. Tā kā šobrīd pārdomāju, ko labāk meklēt S-max vai Galaxy. Viņš mēgina pierunāt uz Galaxy, jo tad dabūšot kvalitatīvāku un pat ar jaunu vācu TUV. S-max baigi reti ir Titanium komplektācija un ja vēl grib ar rokas kasti, baigi grūts salikums.

#5 lslackware 2015-08-28 11:49:26 : Jā, ja man būtu jāņem cits auto, tad es pat īsti nezinātu, uz ko skatīties. Auto modeļi un markas ir daudz un dažādi, tas būtu grūti.. Nu, valdība ir un paliek valdība. No sākuma paceļ degvielai cenas, tad (pamatojoties uz degvielas cenām) paceļ cenas maizītei, pēčāk jau arī elektrībai, un tā tikai uz priekšu, uz saulaino nākotni. Biju pāris reizes nedēļas nogalēs Lietuvā - degviela maksāja vidēji par 4 centiem lētāk + tur ir iekļauts ceļa nodoklis... Diez, cik ilgi vēl šo visu varēs pieciest? Bija laiki, kad daudzi braukāja bez TA, jo lētāk sanāca samaksāt policim, nekā braukt uz TA, un tas nemaz nebija tik sen, gadi 4-5 atpakaļ... Gāze iet labi, nekādas vainas nav novērotas.

#4 Māris 2015-08-28 11:35:37 : Par āķi es arī esmu domājis, taču par jaunu nav runa... Esmu meklējis šai virsbūvei- lietotie ap 145 euro. Āķis laba lieta, ja vajag arī 400 euro var pieciest. (ja man dubļu lupatas 2 gab,. 100 euro, tad jauns āķis par 400 ... neliekas traki :) Man šobrīd citas rūpes. Esmu savu braucamo pārdevis (ne Subi :) Subis ir majsaimniecībā kā sievas auto. Lēnām meklēju autosu sev . Vēlme- Ford S-max Titanium komplektācijas minivēns-šķūnītis, benzīna 2.3 bezturbīnas vai 2,5 volvo turbo motoru, melnu, ar melno salonu. No visiem, autosiem ko esmu baudījis, cenas, performances, gaitas un skata ziņā man pagaidām šis ļoti OK. Fords nekas kruts, taču ne sliktāks, ka japāņu širpotrebs. Gaidu mirkli, kad parādīsies Vāczemē, Holandē vai Beļģijā piedāvājums un braucu lūkoties. Tādu benzīnieku baigi maz, ja parādās, poļi vai lietuvieši ir uzreiz klāt, taču doma pārbūvēt vai tur jau nopirkt ar gāzi. Dzirdēji, valdība 2016. gadā paceļ akcīzi gāzei un benzīnam ap 3 centi uz litru. Gāzes pedāli varēsi spiest mazāk, ekonomija sanāks, izdevumi neaugs! Tomēr gāze "rullē", neatkarīgi no gāzes problēmām. Kā Jums iet gāzīte, jaunās forsunkas?

#3 lslackware 2015-08-27 21:21:56 : Jā, man arīidzan palielāks remonts tika paveikts. Arī sāka sulot vārstu vāku blīves, tad nu nomainīju tās abās pusēs. Darbs uz kādām 2h, bet - obligāti vajag tarkšķi, bez tā rokas būs pārgurušas. Viss process jau tika aprakstīts iepriekš: <a href="http://lsoutback.filatelija.lv/2012/03/25/subaru-varstu-vaka-blivju-un-svecu-cokolu-maina/" rel="nofollow">saite uz rakstu</a>. Vēl jānomaina priekšā atsaites un bukses (atkal sāka klabēt), un tad tikai uz priekšu. Bija doma uzlikt piekabes āķi, bet cena kodīga. Zinu, ka citiem autiņiem ir oriģinālajam ākim paredzētās vietas jau gatavas, tikai aiztaisītas ar korķiem ciet. Ja subaru tāpat ir, tad varētu provēt atrast kādu angli, vai noblietētu auto, no kura iegādāties šo āķi. Uz vietas kantori prasa padaudz naudas, līdz pat ~ 400 EUR (ar uzstādīšanu). Tā kā jāpadomā vēl, vai nākotnē man vel to vajadzēs...

#2 Māris 2015-08-27 16:50:29 : Atkal saskrējuši jaunumi. Kārtējo reizi mainīju motoreļļu, un atkal ielēju 5w50 comma. Novērojumi gan liecināja, ka lej kādu eļļu gribi, pēc 5000 km. sāk ēst. Kāpēc tā, nezinu, taču gribas domāt, ka tomēr pēc apmēram 5000 km eļļa zaudē savas īpašības. Pieleju un braucu līdz 8000-9000 un tad mainu. Motors jau pie 300 000 km, taču vēl iet. Par Comma eļļu neko sliktu nevaru teikt. Man patīk un motorīts skaņā ņurrā arī mierīgāk. Eļļas cena arī simpātiska. Beidzot nopirku sen gribētu lietu- priekšējos dubļu sargus- orģinālus priekš legacy B13 virsbūves. Dubļu sargi šai virsbūvei izcils retums. Cipars arī iespaidīgs-103 euro, jauni. Ļoti lieli tie nav, efekts varētu būt apšaubāms, taču vismaz kaut kas. Neorģināli vienkārši man negāja pie sirds un mašīnas skata. Pēdējā ZaRuļom numurā ir diezgan izsmeļošs raksts par subaru ekspluatāciju. Pamatā ir runa par foresteru, taču daudz kas attiecas arī uz citiem modeļiem, īpaši par motoriem. Daudz kur citos avotos subaru ir minēts kā viens no uzticamākajiem auto. Taču šis raksts tādu iespaidu nerada. Daudzi konstruktīvie risinājumi vienkārši neizturīgi. Ekspluatācija un nodilstošo detaļu intervālu maiņa līdzīga, kā visiem, un vēl brīdinājumi, negribi problēmas agregātos- eļļas maini savlaicīgi!

#1 Māris 2015-07-31 11:47:08 : Tikko kā pats izbraucu atkal Vāciju. 3000 km. Ar gāzi izmaksas ideālas. Brauc kā gribi, kā tērē 10-11 litrus uz 100 km, tā tērē. Šajā braucienā gan noskaitos uz savu subaru auto - tomēr 2.0 bezturbīnas motors Legācijai ir pa mazu. Uz bāņiem un maģistrālajiem ceļiem braukšana mokoša, nav griezes momenta paārtinājumos. Sieva gan saka, ko Tu iespringsti, nav jau nekur jānesas. Un vēl klimata kontrole- vienkārši idiotiska- vidējiem gaisa padeves caurumiem panelī nav aizvēršanas iespējas, regulē kā gribi viss vēsums pēc laika aizplūdis aizmugurē, priekšā karsti. Plūsmu regulācija arī idiotiska- nav režīma, ka pūstu uz vējstiklu un pasažieriem, tikai vējstiklu un kājas.... Liekas, ka inženieri uz āru roku visu sameistarojuši, un pohuj tālāk.... Citādi auto nav ne vainas, nobraukums jau 290 000, biki ēd ēļļu, bet motors vēl griežas. Hadenē pāris bukšu maiņa briest, taču nekas briesmīgs. Man ar stūres reiku pagaidām nav bijušas problēmas. Viss darbojas un eļļu īpaši neēd. priekšēja balsta bukses gan mainījis esmu vairākkārt, un tagad jau akal norautas. Taču neiespringstu, liec kādas gribi, tās norauj. Man atkal briest cita problēmiņa- izskatās, ka vienā pusē nedaudz apakšā sulo vārsta vāka blīve. Zvanīju meistaram, tas saka, lai pārbaudu vērsta vāka skrūves, un ja stipri nesulo, lai paliek līdz nākamai zobsiksnas maiņai.

Message
Username
Password