Subaru: īslaicīgi nenostrādā 1 cilindrs.

Mūsu lasītājs Māris aprakstīja interesantu situāciju ar savu Legacy 2004. Vaina tāda: it kā, nenostrādā viens cilindrs (svece), rodas ļoti īslaicīgs pārrāvums motora darbībā. Te nu arī apkoposim izrakstus no Māra komentāriem. Jāpiebilst, ka viņš jau otro reizi padalās ar savu pieredzi - pirmo reizi aprakstīja problēmas ar stūres pastiprinātāju.
1) Check engine neiedegās. It kā cilindrs nenostrādā. Esmu izurbis entos saitus par šo problēmu un būtībā galvenais virziens kurā meklēt: 1. detonācijas devējs- reizēm nogļukojot un kompis izmet jocīgas kļūdas, it kā MAFs it kā sveces. Būtībā tas esot jāmaina uz katriem 100 tkst. km. 2. daudzi kļūdas - nopērkot sveces nebauda sveču elektroda atstatumu. Standartā paratsti ir 1-1.1mm, bet subaram jābūt- 0.8 irīdijam 0.9 platīnam. Citur iesaka atsarpi kā turbosubāriem 0.7 mm. Ja nav atbislstošas šķirbas var būt tā ka spole pa taisno nodzirksteļo uz masu. Atliek vien regulēt elektrodu. Un protams- svečvads, vai pati svece. Kaut gan , ja tā cēlmetāla, diez vai beigta, ja tik nav kreisā. Un , protams, ko pirmo vaino ir MAFs. Taču ne vienmēr tā ir. 2) Remontu Atskaite:. Meistars mainīja arī sveces. Iepriekš meklējot raustīšanās vainu izrāvu irīdija sveces ārā un ieliku parastās. Nu, tagad atkal uznāca kārdinājums ielikt irīdijnieces. Man ir DENSO. Pats noregulēju tām elektroda atstarpi uz 0,8 mm, kā citur atsaucās, ka Subāram tā vajag. Interesantākais - sveču nomaiņas ātrums- fantastika! Pat piecpadsmit minūtes nepagāja! Būtībā kombinējot instrumentus sveču skrūvēšanai + garā lokanā kātā magnētu un tādas kā smalku šķēru lielas stangas ar izliektu 90 grādos galu, lai var aizķert sveces muciņu sveces šahtā nomaukšanai no sveces un izvilkšanai ārā! Un sveces var nomainīt neko nemontējot nost! Jautāju meistaram par sveču elektroda attālumu. Viņa viedoklis bija, ka šāda tipa elektoniskajai aidzedzei nav arī problēma 1.1 mm, jo aizdedzes jauda ir pilnīgi pietiekoša šim attālumam. Bet, ja grib var, protams, regulēt sveces elektroda attālumu, taču tas neesot izšķirīgi... Arī viņam DENSO uzticību nevieš, ka patiešām ir gadījumi, kad pūš garām elektrodam un metāla savienojumam. Tā zaudē hermētiskumu. Lai gan viņa praksē tās sveces ir standartā vairākiem japānīšiem un ir redzētas sveces, kas nogājušas pat 90 000 un vēl ir gājējas. acīm redzot, kā paveicās. Interesantākais, ka izņemtās sveces atšķirās pēc apdeguma krāsas. Viņa slēdziens - viena, kas bija sarkanīga, būtībā ir kandidāte uz beigām. It kā tā esot, ja sarkanīgs izolātors, būs beigas. UZMANĪBU, UZMANĪBU!!! Krāmējoties ar svecēm viņš pataustīja un ievēroja, ka dzesēsanas caurule, kas ir augšā tā kā netipiski cieta! Zinat, ko tas nozīmē? Galvas blīve ļoti iespējams lēmām pūš garām!!!! Subāriem tas esot tāds gājiens. Blīves ir metāliskās, tās tik vienkārši neizdegot, taču materiāla izplešanās un staigāšana izraisot blīves un galvu nobīdīšanoas no vietas!!!!!! Es biju vienkārši šokā! Redzot to viņš man teica, ka sāksim ar vienkāršāko - nomainīt radiātora korķi- viss var būt, ka par cietu un pārmērīgi tur spiedienu. Tādi gadījumi viņa praksē ir bijuši. Lai pagaidām neiespringstot,lai nomainot korķi no kāda šrota, tas jāpānīšiem viesiem esot vienāds, un tad lai pavērojot. Kad jautāju, cik varētu maksāt galvas blīvju maiņa, viņa atbilde- ar kompleksu darbu galvām sagatavošanai, blīvēm, vārstu saļņikiem u.c sīkumiem plus darbs ap 150-160 latiem salasīšoties. Vienīgais mierina viņa teiciens, ka šitos subārus remontēt gan esot elementāri.... salīdzinot ar dažām tīri jaunām mašīnām...
3) Nu varu pastāstīt, kas jauns. Meitars man zvana un saka, ka, lai motora masas vadus sameklēju pats, jo viņam pieejamie stipri padārgi. Kur? Traktortehnikas veikalā.... Tā arī devos uz turieni. Tur tie nebija lielā izvēlē- vai nu pa garu, vai stipri īsi. Tomēr nopirku divus, kas likās, ka saies. Cena, protams, smieklīga- Ls 1.6 par vienu. Taču veikalā sastiktu čomu elektriķi un noskaidroju, ka viņš var uzkniedēt vītos kapara kabeļus cik garus un ar kādiem galiem vajag. Bet tā kā biju jau kabeļus nopircis, mēgināšu likt tos pašus. Tikšanās rezultātā no viņa nopirku tūbiņu šprices veidā tā saucamo ekektriķu kontaktu smēri. Tā neļaujot oksidēties kontaktam, t.i. savienojumam, un strādā kā kontaktu hidro izolātors.(jautājuma cena Ls 1.44) It īpaši, ja kontakta sastāvā ir alumīnijs. Viņš stipri ieteica to uzsmērēt uz skrūvējamām virsmām. Kad jautāju, kāpēc masas vadi nopuvuši - atbilde gulēja jautājuma virsū. Vienkārši lētuma kalngals tie tavi masas kabeļi! Es tev varu tos uzkniedēt, salodēt no materiāla, kas ir vīts, cinkots, kaut ar dubultu caurmēru, un nekas tev tur nenopūs.... Pasmējāmies par mūslaiku ražotāju fufelismu, ka tik lētāk un šķīrāmies. Tā kā montēšu virsū nopirktos kabeļus un tad jau manīs. 4) Arī motora masas vads, ko sagādāju, tika pieskrūvēts. Otru atstājām veco - vienkārši nebija attiecīgā izmēra jaunā. Neticami- patiešām deficīts, kā viņš atzina - pat katalogos tādu nav... Būs jākniedē pie elektriķa pa vecai metodei... Rezumē (no manas puses): Ne vienmēr čupā būs gaisa mērītājs (ko jums mēģinās iesmērēt kā vaininieku ļoti daudzos servisos – lasītā / dzirdētā pieredze). Ne vienmēr čupā būs sveces – par kuru maiņu kaktu serviss var paprasīt diezgan palielu naudu, jo subaru esot ļoti cimperlīga sveču maiņa. man reiz bija smieklīga pieredze -  iebraucot tiešām kārtīgā krūmu servisā uz ziemu pāraut no m+s uz ziemas riepām - riepu vecis skatās ar izbrīnītām acīm un saka - vai tad priekš subaru arī ir jāmaina ziemas riepas? Tev taču ir 4x4, tev nekas nav jāmaina, tikai min... Ar to es saku, ka tiešām, vēl pastāv vietas, kur pie sveču maiņas ieteiks ar domkratu piepacelt motoru, vai vēl kaut ko gudru :) Vajag apjautāties vairākās vietās, paprašņāt dažādus servisniekus, vai arī palasīt dažādu pieredžu apmaiņu. Kazi, varbūt ieplānoto 100+ LVL remonta latiņu vietā iznāks tikt cauri ar 2x vai pat 3x lētāku summu... Par šādu (vadu) problēmu es pats nekad nebūtu iedomājies. Varbūt (bet maz ticams), ka būtu kaut kad aizdomājies ložņājot zem mašīnas, un nejauši tam uzduroties... Te arī pāris manējie linki, varbūt kas noder: Manis pasūtītās sveces priekš sava outback Sveču maiņas process Sveču atslēgu izskats - bet, kā jau Māris minēja, ir tāda speciāla atslēga, ar 90 grādu lenķi - jā, ar tādu tiešām visu varētu saīsināt pamatīgi. Man tādas nebija, bet sveču maiņa tiešām neaizņem visu dienu. Paldies, Māri, par interesanto remontu pieredzi!


#4 lslackware 2012-03-25 17:58:06 : Izpūtējus apskatīt nemaz nesanāca laiks :( Pabeidzu ņemties ar vārstu vākiem jau tumsā.<br />Bet man tāds jautājums - vai neatceries aptuveno garumu masas vadam? Es uzskrūvēju pannu atpakaļ, un tikai tad atcerējos, ka masas vads arī bija palicis zaļgans...

#3 lslackware 2012-03-23 19:29:25 : Čau. Man atkal sācis vairāk grabēt kaut kas pie izpūtējiem. Rītdien dzīšos uz garāžu, samainīšu eļļu, tad arī jāuzmet acs, kas tur īsti grab. <br />Vēl neesmu nobriedis, bet nu ir ķecerīga doma rītdien arī nomainīt vārstu vākiem blīves un pārējos pričendāļus. <br />Ja nobriedīšu, tad uzrakstīšu atskaiti ar fotobildēm :) Cerams, ka rītdien būs labs laiks, jo garāžiņa gan man nav apsildāma :(

#2 Anonymous 2012-03-20 13:43:44 : Sveiks. Varu pastāstīt savus jaunumus. Bija piegriezies, ka priekšā grab grāvja puses bremžu suports, braucot pa bedrēm. Izbrīvēju mirkli un pats noņēmu suportu, tā turētāju, kur ir suporta vadulas. Ptotams, viena ļurkājās ligzdā. Jo vairāk uz āru, jo vairāk ļurkājas. Kas pārsteidz - pašas vadulas atšķiras pēc uzbūves viena no otras. Viena plika metāla ar garensikām rieviņām smērvielas vietai, otra ar iedobi uz vadulas kāta un plastmasas uzmavu tajā. Kāpēc vienam suportam vajadzīgas dažādas konstrukcijas vadulas nav saprotams. Tā, kas ar plastmasiņu nav izdilusi, jo plastmasiņa labāk tur smērvielu un it kā demferē slodzi un ir OK, otra pat uzdauzījusi ovālu vadulas šēžas vietu... Brauciens pie virpiķa, jauna vadula, pārurbta sēža un 5 lati... Saliku un pagaidām viss čikiniekā! Par piedzīvojumiem ar veco stūres pastiprinātāja sūkni - nedaudz vēlāk. Nezinu, vai ir tik daudzi, kas sūkni ir izpētījuši un sapratuši viņa defektu rašānās iemeslus. Vēlāk uzrakstīšu, taču pirmais- japānu tehnologi patiešām strādā pēc formulas: lēti, konsruktīvi "prosti", un "defaultā"- mikrons nodilis - "sūkā pirkstus" vai pērc jaunu....

#1 Anonymous 2012-03-06 08:33:41 : Čau. Redzu, ka neviens īpaši atsauksmes neraksta, bet, lasītāji tomēr ir. Pastāstīšu par atkal piedzīvoto. Tā kā biju nomainījis stūres pastiprinātāja sūkni uz citu, jo kauca, veco gribēju aiz interses izārdīt un paskatīties, kas lācītim vēderā. Pirmais piedzīvojums bija ar siksnas pievada ruļļa noņemšanu. Nu, nekā, salauszu pat pāris instrumentus, saliecu pat rulli! No ass to dabūt nost diezgan nereāli. Laikam ar kasto uzspiesānu tas ir uzsēdināts uz ass. Domāju, noņemšu un nomainīšu tekošo saļņiku. Būtībā kļūdījos ar tā noņemašanu, to nemaz nevajag. Atmetu ar roku un sāku jaukt vaļā no otras puses. Pārsteigums - cik viss elementārs. No otras puses asij ir sprostgredzens- noņem un ass ar visu siksnas rulli izkrīt ārā... Iekšā, augstās cietības tērauda rotoriņš ar kustīgām tērauda lāpstiņām, āra gredzens un eļļas kanāli. Nu, ņēmu detaļas un čāpoju uz metāla cehu pie precīzāliem mērinstrumentiem, lai detaļām nomērītu izdilumu. Būtībā izdilums minimāls. Uz ārējā gredzena tādas Kā viļņveida rievas, gareniski riņļim, kur staigājušas lāpstiņas. Taču dažu milimentu simtdaļas ietvaros. Kad jautāju meistaram, no kā tāds ļerkšķis darbībā, jā, viņš atdzina, ka ārējā gredzena tie garensiskie vilnīši varētu daroties kā vibrators, kad rotors ar lāpstiņām dod pa virsmu. Taču vajag atcerēties arī ka centrbēdzes sūkņi nekad īpaši klusi nebūs... jau pēc definīcijas.... Lāpstiņu vietas rotorā un lāpstiņu nodilums normas -termoizplešanās robežās. Viņa ieteikums - noslīpēt ārējo riņi, tas daudz darba neprasa. Būtu vēl labi dabūt jaunas lāpstiņas.... taču nereāli...<br /> Vēl nodiluma pēdas redzamas uz vāka, kas pieskrūvējas sūknim un veido sūkņa pakaļējo telpu. Taču nodilums pat ar nagu, stipri spiežot nav sataustāms, kas nozīmē, ka tās jau ir dažas simtdaļas. Uz lāpastiņām nekādu diluma pēdu... Kad jautāju, aiz kā krītas sūkņa ražiba un jauda, meistars teica, ka lāpstiņas kad pa šiem vilnīšiem dod rotējot, tās atlec un siltuma izplešanās un atlekšanas rezultātā veidojas šķirbas, nav rotora lāpstu hermētiskuma un cauri... Būtībā sūkņa konstrukcija ir kā veco laiku sūkņiem, nekas ģeniāls. Nodiluma pēdas minimālas.... Intereses spēc noslīpēsu ārējā riņķa iekējo malu un pamēgināšu, kas notiek. Starp citu - auto detaļu veikalu kārtējais apčakars - kad prasīju saļņiku hidrosūknim pēc izmēra - nu ziniet, hidrosūkņa speciālais saļņiks - 8 lati!!!!!!!!! Duraku slaukšanas metode neizmērojama!!!!! Neteikšu kur, nopirku to par 0,45 santīmiem !!!!

Message
Username
Password