Pāris jaunas vainas

Nu jau ilgu laiku biju nobraukājis ar gaudojošu gultni, to jau  biju iepriekš arī pieminējis. Tā pat īsti nebija gaudošana, bet gan rūkšana. Gultnis rūca un rūca. Pagrozot stūri uz vienu vai otru pusi nekas nemainījās, rūkšana bija diezgan monotona. Sapratu, ka gultnis ir vesels, tikai viņš tā skan :) Apnika, rāvām nost OPTIMAL aizmugurējo gultni (aptuvenais kalpošanas laiks ~ pusgads / 20 000 km). Noņemot nost, varējām redzēt, ka gultnis ir ar eļļu, attiecīgi - jāmaina. Pie reizes vēl tika nokonstatēts, ka aizmugurē atkal bukses jāmaina - tās man laukos garažā bija palikušas no iepriekšējās reizes, tā kā tas jau bija sagādāts. 

OPTIMAL gultnis
OPTIMAL gultnis

 

Oriģinālais Subaru aizmugurējais gultnis
Oriģinālais gultnis

 

Stabilizatora bukses - jaunā vs vecā
Stabilizatora bukses jaunā vs vecā

 

Ja jāmaina - jāmaina! Ielikām jauno gultni un bukses iekšā... Klusums... Bet kaut kā ne tik liels klusums, cik vēlējos :) Izrādījās, ka arī priekšējais gultnis ir pateicis "sveiki". Pagāja kāds laiciņš, kamēr to sagādāju, bet nu galīgi vairs nebija vēlmes likt iekšā atkal neoriģinālo gultni. Mainot priekšējo gultni, ieraudzījām, ka stūres šarnīram ir beigta (saplēsta) gumija, kas varēja novest pie šarnīra maiņas. Par laimi, čomam garažā mētājās tāda no volvo v40, un pat izrādījās, ka pasē! Nelaime tāda, ka tomēr pats šarnīrs arī būs jāmaina. 

šarnīra gumija
Stūres šarnīra gumija

 

šarnīra gumija
Šarnīra gumija

Nu tad uz nākamā mēneša sākumu jāņem pats šarnīrs (varbūt pat mainīšu abus), un pēc tam jādzenās regulēt savirzi. Pie reizes, laikam, arī plaukta atbalsta bukses jānomaina, tās arī saplaisājušas riktīgi. Tiesa gan tas ir samērā padārgs prieks - bukse ap 30 EUR + vēl jāpresē ārā un jāpresē iekšā... 

Šarnīrs un plaukta atbalsta bukse
Šarnīrs un plaukta atbalsta bukse

Tad jau arī nāks TA, skatīsimies, kā mans outback izturēs piekto tehnisko manās rokās... Kas vēl noticis? No regulāriem darbiņiem - nomainīta eļļa motoram, gaisa un eļļas filtri, iepildīta flashlube.



#7 Māris 2014-06-09 22:02:02 : Šodien aizskrēju uz pacēlāju un nomainīju eļļu. 11 000 km. Vakar intereses pēc izjaucu gāzes filtru. Atkal filtrā metāla skaidiņas. Gāze pildīta Lukoilā. Grūti spriest, vai tādas sekas noapmēram 10 mēneši atpakaļ) lietās gāzes citur, vai tomēr arī Lukoila gāzē tās ir. Lai vai kā, šobrīd manā miestā atvērta pilnīgi jauna gāzes uzpildes iekārta benzīntankā un gāzes cena 0.52 centi litrā! Nu jau uzpildi tuvāk nevaru vēlēties! Būs jāiemēģina. Pēdējo reizi lēju Lukoilā ar cenu 0.55-1.5=0.45 centi litrā.

#6 lslackware 2014-06-09 18:00:17 : mjā, mans OPTIMAL gultnis arī noņemot nost bija viss noklāts ar eļļu, viss jau bija spiedies ārā :( Nekas, būs zināms, no kādiem izstrādājumiem labāk izvairīties.

#5 lslackware 2014-06-09 17:58:21 : Gultņa maiņu parasti veicu kopā ar vēl kādu remontiņu. Parastā takse ir ap 25 - 30 EUR. Pakaļējo mainot, pie reizes arī sametināja 2 caurumus izpūtējam, toreiz samaksāju 25 Eur.

#4 Māris 2014-06-09 16:33:54 : Pie man pazīstamiem metālistiem izjaucu veco OPTIMAL gultni. Smērviela- gultnis pilns ar to, no tās nav problēmas sakne. Faktiski - metāls no kura gatavotas detaļas, vai metāla apstrāde neatbilst vajadzīgajam - uz gultņa bumbiņu ceļa, gan asij, gan korpusam burtiski izrauti metāla gabaliņi, sajūta, ka metāls ar gabaliem no slodzes lobījies nost. No rūsas tas nav. Korišu atbilde- izmetams ķīniešu darinājums, metāla cietība "pakaļā"! No tāda gultņus netaisa! Būs mācība ...

#3 Māris 2014-06-07 20:13:51 : Šoreiz pakaļējā gultņa maiņu veicu pats, bez servisa pakalpojumiem. Nekas mega sarežģīts tur nav. Nošpikoju no Youtube video kā to dara (Subaru Legacy Rear Hub Bearing). Darbs uz 3 stundām ar pauzītēm priekš kafijas. Otimal gultnis izbeidzies- pagriežot ar roku urkšķ. Pēc maniem pierakstiem iznāk, ka nogājis ap 10 000 km. Mācība uz ilgu laiku - nesieties ar Optimal produkciju.... Cik Jūs samaksājāt meistaram par gultņa maiņu? Interesanti, cik es būšu ietaupījis? Priekšējie šarnīri manējam jau mainīti ap 180 000 km. Priekšā vēl pusas miroņgalvas maiņa. Priekšējā kreisā. Izgriežot stūri krakšķ un rats raustās. Par priekšējā tilta sviras pakaļējo buksi, ko gribat mainīt -pērc kādu gribi tā pat tā nekalpo ilgi. Konstruktīvi tā vieta ir vājums b13 virsbūves priekšas piekarē. Man tās bukses tur maksimums trīs sezonas, jeb 40-50 tūkstoši km. Tagad man stāv polikarbonāta, taču labāk gumijas. Polikarbonāta tomēr ir cietas. To jūt, it īpaši braucot pa asfalta šuvēm.

#2 lslackware 2014-06-04 11:41:40 : Jā, Optimal baigi sačakarēja manu priekšstatu :( Tagad arī skatos tos stūres šarnīrus, ir arī pieejami Optimal, bet, liekas, ka šai "firmai" turpmāk iešu ar līkumu... Flashlube vēl lietoju, jā. Ir bijis, kad kādu nedēļu (varbūt pat vairāk) nepilina eļļu - vai nu beigusies eļļa, vai arī vienkārši, dozators ir izregulējies :)

#1 Māris 2014-06-04 11:18:59 : Oi, manam drapakam Legacim pakaļējie gultņi arī ir Optimal. Būtībā zemē nomesta nauda... Viens gaudo, knapi nogājis ~ 5000 km! Pasūtīju jaunu, čoms atveda FAG. 80 euro. Dievojās, ka tie gan ejot.... sūdzību praktiski nav. Gaidīju ilgi - divas nedēļas. Kastītē japāņu gultnis NTN. Sīkums, bet patīkami, bez pusas skrūves ir arī gultņa skrūves 4 gabalas. Optimalam - visas skrūves nožņaugušies.... Jūs vēl arvien to pilinātāju eļļu lietojat? Es nē.... Pēc ieplūdes kolektora apskates, kad bija noņemts... es "pasūtiju" to Flaslube tā patālāk.... Viss kolektors bija piegānīts ar to eļļu, viss apķepis, briesmīgs skats.... kolektorā iepūst motora atgāzes, kas tā pat jau ir ar eļļas tvaikiem, tas viss smuki tur saķep... Man to Flašlube nah vajag, motorīts pie 250 000 biki eļļiņu tā pat ņamsā, tā ārā netek, tā pat pa izpūtēju izplēn. Es ar to auto gonkās nebraucu, uguni pa izpūtēju nedzenu ārā.... Drīzāk es esmu gatavs investēt un likt Plug&Go kompi, kam regulācija notiek onlainā no OBD un aizdedzes mirkli tam var paregulēt agrāku. Cik jau samaksāts tajā pilinātāju eļļā? Gāzes ekonomija tur arī paliek....

Message
Username
Password