Subaru: trokšņi no bremzēm

Biju jau ierakstījis par savu pieredzi ar dīvainām skaņām no aizmugures bremžu sistēmas. Pēc meistara apciemojuma un bremžu sistēmas tīrīšanas, skaņa ... palika... Beigās, apciemojot CSDD, izrādījās, ka aizmugures gultnis iet pamatīgi uz beigām. Šoreiz pietaupīju naudiņu un nopirku lētāku gultni. Cenas atšķirība - apmēram 35 LVL... Par cik ar naudu bij tā kā bij, tad nu iegādājos jaunu ekonomiskās klases gultni. Varbūt ka varēja braukt uz šrotu un raut no kāda ārā lietotu, bet nu ne par to ir stāsts. Gultnis ir ievietots savā vietā. Skaņa arī bija pazudusi, bet nu atkal kaut kas sāk skanēt. 

Kad lēnītēm ripinies, tad dzirdi, ka kaut kur strīķējas bremzes. Ātrāk braucot jau to vairs nedzird :) Fakts kā tāds, ka tās ir tieši bremzes, jo, pievelkot roceni, skaņa paliek. Savukārt, viegli piespiežot bremzes, skaņa pazūd... Sanāk, ka tieši piefiksējot bremžu klučus, tie vairs neskan. Varbūt, ka šoreiz tiešām ir kāds gruzis akmentiņš kaut kur trāpījies. Nāksies pašam laukos izjaukt un paskatīties uz bremžu klučiem, varbūt ka tomēr kaut kas atrodas. Ja nu neko neatradīšu, tad nāksies likt jaunus klučus aizmugurē. Tiesa gan, iepriekš bija pabriesmīga skaņa tieši braucot uz aizmuguri. Par laimi, tagad šī skaņa ir pazudusi, bet nu ir maza (bet kaitinoša) skaņa braucot uz priekšu :D Kas vēl?

  • Viens izpūtējs laiž garām, vajadzēs braukt apciemot metinātājus;
  • Nebūtu slikti atkal nomainīt sveces. Drusku jau ir nobraukts kopš tās nomainīju...
  • Stūrei vajadzētu pārvilkt ādu. Cena variējas 20 - 40 LVL. Šrota stūres cena ir aptuveni tāda pati. Ar vienu vārdu sakot - dilema :)

subaru outback steering



#14 lslackware 2013-11-11 14:25:05 : Mja, interesanti tev tur iet :) Par šīm, ar ABS saistītajām kļūdām uzknibināšu rakstiņu, bet to uz nākamo nedēļu ir jāatliek, šonedēļ gan nesanāks laiks..

#13 Māris 2013-11-11 09:12:00 : Jaunumi atkal! Darbojos kā izmeklētājs, lai atrastu ABS kļūdu iemeslu. Loģiski domājot, tie paši ABS devēji vien ir noklājušies. Taču, ai, kā negribējās braukt uz Subaru servisu, lai uztaisītu ABS testu! Parēķināju izmaksas, laiku un gribēšana noplaka. Nekas cits neatlika, kā rakāties visuvarenajā Internetā, lai kaut ko sameklētu par ABS pašdiagnostiku. Un, urrā! Ir. Subaru amerikāņu saitā atradu gan sakarīga subārista pamācību, gan testa manuāļa kopiju subaridzēm no 2003. gada. Tika uziets kabelis, kas jāsavieno pašdiagnostikai (pie drošinātāju paneļa), nostarētes spidometrs testa režīmā un re, nu! ABS, motora, transmisijas kļūdas nolasītas! Rezultāts: ABS devēju defekti 0106 un 0104 kļūdas! Smagi, jo nesprotami, kāpēc tie noklājušies! Uz gultņiem un mestaru tā kā vainu nevarētu likt. Par laimi, netālu šotā bija viens subārs, no kura divus dačikus nopirku. 50 lati abi. Vēlāk abi vainīgie tika nomainīti un urrā, abs darbojās un kļūda pazudusi! Atlika nodzēst OBD kļudu un viss kārtībā! Nomaiņa - darbiņš laikietilpīgs taču ne īpaši sarežģīts. Darbu veicu pats. Kāpēc dačiki noklājās nav izprotams, nekāda loģika nedarbojās. It kā krievi saitos raksta, ka maināmos gultņus stupicā nedrīks ar āmuru atbrīvot no sēžas. Jocīgi, it īpaši, ja ABS dačiks izņemts montāžas brīdī. Jāātdzīst gan, ka manā gadījumā dačiki maiņas brīdī netika izskrūvēti. Droši vien kļūda! Cik izpratu no Interneta rakstītāju komentāriem, šie ABS devēji nav tīri ABS standarta lasītāji. It kā, kā holla lasītāji. Pārbaudīt tos vislabāk var ar osciliogrāfa palīdzību. Meklēšu pie korišiem, ir interese tos pārbaudīt. Viss var būt, ka vada defekti. Jāatdzīst, šajā remontu epopejā viens liels Interneta demokrātijas efekts-defekts! 99% no tematsiko saitu informācijas vienkārši "fufelis". Tāda parunāšanās! Derīga informācija jāmeklē kā augstas klašes profesoram! Mīnuss šajā procesā- nenormāli daudz laika tiek patērēts pie datorkastes! Mūsdienu dzīves īstenība - drīz mums visiem, kas kaut ko grib izdarīt paši, visās tēmās būs jābūt ar profesora grādu! No malas sagaidīt adekvātu pakalpojumu, konsultāciju ir nereāli. Ražotājam interese no tevis nokāst pārdošanas brīdi maksimumu, pārdot pēc iespējas nepamatoti sarežģītu agregātu, lai neviens nepielīstu, no tā būs paēduši remontētāji, detaļu tirgotāji un pārējie N-tie pa vidu!

#12 Māris 2013-11-08 10:02:40 : Nu, ko, atkal jaunumi, un, diemžēl ne tie labākie. Nu jau manam subaru drapakam būs nomainīti visi četri gultņi. Jāsaka gan, ka nomaiņa salīdzinoši vienkārša, noskrūvē un uzskrūvē jaunu. Tikai pacēlājs instumenti un rokas... Nav vajadzīga presēšana. Pirmajā reizē meistars nomainīja grāvja puses gultņus un viss OK! Šoreiz mainīja otru pusi un ak tu... uzreiz pēc maiņas startējot panelī ABS + Chech engine+ cruise! Nu bana! izbrīns pamatīgs. Pirmā doma, kāds ABS dačiks sačakarēts. Ņemam un skrūvējam tos nost, nē trīs no tiem, ne nolauzts, ne saplaisājis. Mistars arī saka, ka montējot nav manījis, ka ar tiem būtu problēmas. Pirms darbu sākšanas arī problēmas nebija. Tātad vados diez vai kas noticis. Palasījos saitos, it kā jātīra ABS zondes devēja riņķis, kas atrodas gultņa blīvslēgā. Neko, izpūtām ar bremžu tīrītāju, kompresoru, griežot rumbu, nomazgājām ABS dačikus, nekā, tā pat eglīte panelī. Vēl palicis pēdējais ABS devējs priekšā, grāvja pusē, kurš nav aiztikts. Taču uz to aizdomas minimālas. Gemorojs gan pamatīgs ar ABS dačiku atskrūvēšanu. Tie nav skrūvēti kopš mašīna dzimusi. Skrūves iepuvušas pamatīgi. Liekas, ka kāds dačiks noklājies. Ja nesanāks, jābrauc būs uz Subaru servisu kompi, lai notestē ABS elektriskās ķēdes, kurš tad ir pie vainas. OBD 2 lasītājs tikai nolasa P0500 (A) kļūdu un citas nedod.Izskaidrojums šai kļūdai mega plašs. Taču palieku vien pie tiem pašiem ABS dačikiem. Otrs jaunums- beidzot dabūju manam modelim lietotu aidedzes spoli. Uzmetu, starpības nekādas salīdzinot ar veco. Tā pat uz gāzes strauji uzberot tā kā neceļ, bubina. Tātad aizdedzi, ko parati vaino var izslēgt! Sāku info meklējumus šai problēmai citā virzienā, nu, un tagad, svaigi kā veicu trubiņu no gāzes smidzinātājiem maiņu, nedaudz resnākas, 6mm 5 mm vietā, un pārvienoju reduktora vakumu - manējam vakuma ņemšanas trubiņa bija apvienota ar Flash lube pilinātāja trubiņu. Flašlubi norāvu nost, atstāju tikai reduktora vakumu. Gāzinieks izteica izbrīnu, ka pilinātājs apvienots ar vakumu reduktoram.Jāpmēģina kā ies, tad jau manīs.

#11 lslackware 2013-10-30 14:19:56 : Mja. Padomāju, un izdomāju, ka pastāv vēl viena opcija, kapēc gultnis tik ātri sāka beigties. Es pēc gultņa maiņas gandrīz visu laiku nobraukāju ar velo uz jumta. Nomainīju darbavietu, bet auto likt nav kur. Kāda opcija vasarā? Protams, ka velo! Tā no rīta uz stāvvietu ar velo uz jumta, un tālāk ar velo. Atpakaļ tas pats. Un tā 5 dienas nedēļā, ja vēl neizdomā brīvdienās kaut kur aizbraukt paņemot velo līdzi... It kā jau mašīnu vairāk šūpo pagriezienos ar to velo uz jumta, bet, tomēr neesmu pārliecināts ka tas bija pie vainas :( Neko, kaut kad nākamajā mēnesī jāaizbrauc līdz meistaram, lai apskatās, kas par lietu...

#10 Māris 2013-10-30 13:08:16 : Nu, bez pacēlāja būs grūti! Tomēr uz orģinālu gultni neiespringtu, neticu, ka tas būtiski būs labāks par to pašu OPTIMAL vai TNT. Katrā gadījumā manam izjauktajam orģinālajam pakaļējam gultnim bija virsū Japan, un tālāk TNT. Starp citu, nopirku priekējo gultni SNR kastē, pakotais, tas pats TNT Japan vien bija.... 45 lati. Neticu, ka orģināls būtu savādāks, tik cena debesīs... Vakarā uzmetīšu aci mainītajam priekšējam gultnim, kāda ražojuma tas ir. Jebkurā gadījumā pacēlāju vajadzēs, ja gultnis aizdomīgi urkšķ, var būt, ka pretējās puses, un, mainītais nemaz nav vainīgs. Vis var būt. Arī sadauzīt jaunu gultni nav grūti uz mūsu ceļiem..... laikam būs kā mans meistars teica - nomainīsi visus....!

#9 lslackware 2013-10-30 11:58:48 : ziepes tādas, ka man čomiem nav pacēlāja, kur uzcelt visu auto gaisā :( Nāksies vien apskatīties kādas tagad ir cenas oriģinālajiem gultņiem... Par sveci - es domāju, ka gumiju varēji noņemt ar kādas trubiņas / caurulītes palīdzību, ne?

#8 Māris 2013-10-29 15:52:29 : Faktiski subŗam gultņa defektu tā pa īstam var noteikt to noņemot. Atliek tikai darbs. Priekšējo noņemt nav tik sarežģīti kā pakaļējo. Pakaļējam darbā traucē ķegas. Par OPTIMAL grūti spriest, izskatīju to gandrīz kā ar lupu, uz paša gultņa nav neviena iniciāļa par izcelsmi, ražotāju, pat īsti kodu nav! Izbrīnījos, ka "nožņauguši" pat pusas skrūvi! Skopuļi nelaimīgie! Domāju, ka izcelsme ir tā pati japāniskā, tikai fasētājs OPTIMAL. Ne aiz ko darīt izjaucu noņemto pakaļējo gultni. Jā, viena rinda bumbu dabūjusi ūdeni! Vai nu blīvslēgs, vai nu... kondensāts! Rumbas konstrukcija ir tāda, ka tās iekšpusē ir diezgan liels tukšums, un uzsilstot, atdziestot nav brīnums, ka kondensējas iekšējā telpa rumbā. Blīvslēgi likās labi. Pēc konsultācijas ar večiem, atkal radās ideja!!! Mēģināšu piemeklēt rumbas gultni pārvirpot pašu rumbu un asi uz tā izmēru. Uz aci izskatās, ka varētu saiet kāds no citu subaru rumbas gultņiem! Mēģinās, un tad jau redzēs! Jāpameklē tik piemērotais gultnis. Ja Jums liekas, ka gultnis, vispirms uzraujiet uz pacēlāja un pagrieziet ratus ar rokām, ja gultnis jau stipri dūcošs, to var konstatēt! Vēl viena lieta- ja mainat gultni pusass skrūvi obligāti jāpievelk iesmērējot ar saucamo skrūvju konservantu-līmi un pēc tam uztaisiet skrūves kaķējumu! Subariem esot slimība, ka pusass skrūves novilkums ar laiku nāk vaļā... tas nepatīkot gultņiem, ir īpaši ja sācies to iedilums. To saka profi subaristi.... Varu izstāstīt vēl vienus podus, kuru dēļ divus sirmus matus dabūju! Skrūvējot sveces ar orģinālo svečatslēgu, tajā esošā gumija, kas satur sveci, izmaucās no atslēgas un palika uz sveces! To neievēroju un maucu virsū svečvadu un gumiju uzgrūdu vēl vairāk virsū svecei! Mocījos, kāpēc svečvads neiet virsū? Nekas neatliek, jāskrūvē svece ārā! izskrūvēt vairs nekā, svecene virsū nelien! Izķeksēt mēģināju ar drātiņu, drāti u.c. un nekā.... Kā saka, nu ir d.... Tomēr risinājumu atradu! Nedaudz izdomas, spēka un svece ārā gan, ar visu gumiju!!! Uzmini kā?

#7 lslackware 2013-10-28 10:09:30 : Nu ko, man izskatās, ka OPTIMAL gultnis tomēr būs bijis paliels mēsls :( 100% garantēt vēl nevaru, bet auto dūc. Skaņa tāda pat kā no gultņa. Dīvaini ir tas, ka skaņa nemainās. Grozi auto kā gribi, visu laiku vienmērīga dūkšana ir garantēta. Laikam jau pats gultnis tāds "dūcošais"... Škrobe, ka nāksies pirkt vēl vienu gultni. Laikam jau būs jāņem oriģinālais. Tā jau ir kā saka - pērc oriģinālu, nevajadzēs pārmaksāt... Tagad nāksies ņemt visu pa jaunam :( No otras puses - gultnis nav beidzies, vienkārši šī dūkšana krīt uz nerviem. Kad uzlikšu jauno gultni, tad šo varēs atstāt nebaltām dienām, gluži ārā metams jau tas vēl nav...

#6 Māris 2013-10-25 23:00:48 : Nu jau arī priekšējais gultnis nomainīts! Izrādījās, ka atkal biju nokļūdījies, gultnis man maksāja 45 latus, ne 38! Nevaru žēloties, čoms atdeva pa bāzes cenu, nebiju īsti sapratis. TNT japāņu ražojuma. Tagad braucot pa asfaltu patīkams klusums.... Tātad, abi grāvja puses gultņi ir nomainīti! Abi vecie gultņi stāv uz galda - pilnīgi 100% nav vairs lietojami... Metāllūžņi! Otrā pusē gultņi pagaidām klusi... Kamēr mainījām gultni izložņāju apakšu, nekā traģiska nav. Meistars piedāvāja manam drapakam uzlikt aizmugures tilta bloķi no imprēzas. It kā derot. Šobrīd aizmugurē ir parastais reduktors. Teicu, ka padomāšu. Esot cita braukšana...! Neesmu pārliecināts, ka manam legacim to vajag, pa nezin kādiem džungļiem jau nebraucu, Reizēm ziemā sanāk pa dziļākiem sniegiem pamocīties un tas arī ir viss... Rādio pārbūves bildes tā arī neesmu varējis atrast. Žēl, no vecā kompja disks ir formatēts...

#5 Māris 2013-10-16 12:15:25 : Nu atkal ieskrējuši jaunumi. Esmu veltījis neadekvāti daudz laika izjukušā bremzu diska aizsarga meklējumos. Tas "pribambass" nāk kopā ar stiprinājumu rokas bremzei, un jauns maksā ap 66 lati... Zvanu uz šrotu Vagonu ielā, jā ir, 20 lati. Pasūtu, aizbraucu pakal, puisis man dod tādu pašu nopuvušu, kāds man jau ir! ... "Abjebala" riktīga, paņēmu, bet pa 16 latiem paraugam. Nodomāju, to aizvest "metālniekiem", lai to aizsargmalu uztaisa, jo izskatās, var nomainīt. Beigās man vietējais korišs atveda no kaut kāda šrota, 26 lati ļoti labā stāvoklī... Nu, jāsaka, "zajebal" tāda detaļu meklēšana! Kultūršoks iestājās pēc konstatācijas, ka mans modelis ar 2.0 dvēselīti ir tik rets...., ka aizdedzes spoli pat ellē nevar atrast! Man pat prātā neienāca, ka parasto atmosfērnieku 2.0 šitam Legaša modelim aprīkos ar super atšķirīgu motora vadību, pribambasiem, ka no citiem 2.0 nekas nederēs... 2.5, 3.0 lūdzu, 2.0 B13 legacy- nūū rets modelis....! Japāniskā abjebala! Analogu arī nav, jo modelis ražots no 2003-2005 un tādu mašīnīšu laikam ir maz, neatmaksājas štamponēt retas detaļas! Ja vajag, pērc jaunu! Spole jauna velk ap 500 dolāriem, lietota ap 150 latu! Man korišs domīgi jautā - vai tiešam tev to spoli vajag? Nu, ūber dārgi....! Nu jau esmu izurbis līdz kauliem BRC gāzes iekārtu. Izskatās, ka viens gāzes smidzinātājs taisa lieso. Smidzinātāji pēc testa it kā darbojas un kļūdu nav, ms atbilst, normas robežās, regulācijas karte OK, taču kaut kā negribīgi vienu cilindru ceļ. Uz benzīna ok! izskatās, ka taisnība, BRC maksā par vārdu... Smidzinātāji - metāls - gumija, nav no ģeniālākajiem! Pasūtīju arī priekšējo gultni. OPTIMAL priekšējā nav nomenklatūrā, laikam būs kaut kāds TBR ražotājs. Cena ap 38 lati. SKF cena debesīs... Nekas, "škrobe" pāries, gadiņu pajāšu šito drapaku, un mainu uz Imprēzu!

#4 Māris 2013-10-06 16:14:30 : Aizmugures gultnis nomainīts! Patiešām bija savu noklapojis. Ārējā rinda gultnim sausa, acīmredzot blīvslēgs beigts un iekšā ticis ūdens. Meistars diezgan noņēmās. Kamēr darbojāmies "paklačojos" ar viņu par Subāriem. Viņš savam kādreiz mainījis visus rumbas gultņus... Remonta zaudējumi - izjuka bremžu dubļu aizsargs bremžu diskam. Bija sapuvis no apakšas, kā pieskārās, tā sāka birt. Izskatās, ka atsevišķi nav, autospares katalogā vispār neuzrādās. Jāmeklē. Izbraucu, un urkšķoņa tā pat... Pakaļa patīkami klusa, nu jau no priekšas grāvja puses nāk gaudojiens.... Smejies vai raudi, laikam būs jāmaina visi...

#3 Māris 2013-10-03 21:10:59 : Gultnis sagādāts, brīvdienās meistars ķersies klāt. Tikai biki iegrābos... No zināmiem korišiem iepirku gultni pa 60 latiem, ar tekstu,- nometu priekš tevis cenu no 90! Vēlāk zvana man cits vietējais veikalnieks un saka ka man var piedāvāt to pašu gultni no 90 pa 45....! Bet, pa vēlu! Neko, atteicu! Pats par sevi beigās pasmējos, kā uzķēros. 15 Ls tomēr arī nauda.... Tomēr detaļu veikali pelna nu, ļooti labi! Subāram nevarēju dabūt svečvadu komplektu normālā cenā. Puisis, kas brauc uz Vāczemi apsolīja paskatīties, ko tur var dabūt.

#2 lslackware 2013-10-02 18:02:23 : Es arī uzliku OPTIMAL. Paskatīsimies, cik ilgi kalpos. Kaut kad jādzen auto pie meistara. Nopirku jaunas aizmugures bremžu uzlikas (Brembo), cerams, ka nolāpītā čīkstoņa pazudīs! Kā mitrāks, tā čīkst. Gan uz aizmuguri braucot, gan uz priekšu braucot :( Piespied bremzes - čīkstoņa pazūd. Pagaidām pats esmu apslimis, ar auto brauc sieva uz darbu, tā kā nemaz nav ko aizdzīt pie meistara. Jāprovē sarunāt lai meistars pats atbrauc vakarpusē savākt autiņu...

#1 Māris 2013-09-30 13:02:27 : Nu jau man arī pienācis laiks mainīt pakaļējo gultni. Nokonstatēju, ka braucot parādās dūkoņa no pakaļas. Arvien skaļāk! Braucot staruji, asi pašūpojot mašīnu vienā pozīcijā skaņa pazūd. Skaidrs = gultnis! Mašīnai sasveroties gultnis atslogojas un mazāk kauc. Visa tā māksla to nokonstatēt! Grāvja puse, pakaļējais. Pasūtīju neorģinālu, OPTIMAL, uzliks un tad redzēs cik ies. Orģināla cenas gan kož! Domāju, ka manai mašīnai gultņi nav manīti kopš dzimšanas. Vecie noskrējuši 220 000 km.Gultņeim uz tādiem ceļiem kā pie mums veinkārši jau jābūt kantainiem... Uz orģinālu šajā gadījumā niesiepringu, jo pieredze rāda, ka, piemēram, brendinieks SKF būtībā ir kļuvis tikai par nosaukumu. Vienam sadzīves agregātam, (gaisa siltumsūknim) jau trīs reizes mainīti vntilātora motora gultnīši - pirmajās divās reizēs SKF pa 2,50 gabalā, noklājās ik pa pusgadam, trešajā reizē ķīnieši pa 50 santīmiem gabalā, (katrām gadījumam iepirku 10), - pirmie ieliktie iet vēl šobaldien! Tā kā ej tu sazini kur rodas brendinieki, droši vien tajā paša Ķīnā. Būtībā gultņu iegāde ir baigā laimes spēle. Zinot sava tēva pieredzi- minimums jaunam ieteicams pakslatīties vēderā, vai smērviela ir pietiekoši un vai nav sakaltusi! Agtāk tādi brīnumi ir redzēti, ka maz neliekas...

Message
Username
Password