Domāju, domāju un izdomāju, ka jāuztaisa raksts par eļļām. Gan motora, gan diferenciāļu, gan arīdzan pārējiem šķidrumiem… Jāpiebilst, ka šeit apskatīšu tikai benzīna un tikai parastos dzinējus, ne turbo un ne dīzeļus... Tad nu ar lēnu garu ķersimies klāt šim visam. Paņemšu arī no saviem iepriekšējiem rakstu darbiem kaut ko, un iepinķerēšu šeit. Arīdzan, Māra komentārus ielikšu, ir patīkami, ka ir kāds, kurš padalās ar iespaidiem un saviem novērojumiem. Pats savam autiņam leju Shell Helix Ultra 5w-40. Pērku kanniņās, reāli sanāk lētāk ņemt 5L kanniņās un pēc 3 uzpildēm 4 uzpilde bez maksas :D Esmu ar šo eļļu nobraucis jau virs 100 k, tā kā, kamēr kaut kur briesmīgi nesāks spiest ārā, tad tā arī turpināšu braukāties ar šo. P.s. sākumā, kad iegādājos šo vāģi, biju diezgan lielā nesaprašanā, kāda eļļa šādam aparātam ir jālej, utt. Ieraudzīju, ka partner motors servisa lapā bija rakstīta šīs markas eļļa, tad nu arī turpināju šo motoriņu barot ar šo eļļu.

Kas un kur ir jālej:
Viss raksts par šķidrumu tipiem un tilpumiem. Pastiprinātāja eļļas maiņa arī esmu paveicis ar savām roķelēm. Šeit varam izlasīt arī manis rakstītu pamācību. Esmu arī paveicis dzesēšanas šķidruma maiņu. Te arī saite uz rakstu. Aizmugures reduktoram arī man ir veikta eļļas maiņa un arīdzan kārbai un priekšas reduktoram ir veikta eļļas maiņa - tas gan bija servisā, tapēc par to neko diži uzrakstīt nevaru :) Te arī izknibinātais no Māra komentāriem par eļļām:
Žurnāla ZaRuļom maija numurā bija transmisijas eļļu 75w90 tests. Testa uzvarētājs Motul 300. Estēru eļļa tomēr par pārējiem daudzējādi pārāka, bet… cena gan kož. Labas atsauksmes arī par Castrol Syntax Universal plus 76w90. Pats smieklīgākais, ka veikalā, kas pieder tīklam Car4you pārdevējs centās iestāstīt, ka Castrol ir tādā pašā līmenī kā Motul… Liela starpība neesot…bet cena gan laba! Pietēlojot viszini…. Ko lai domā par auto preču tirgotājiem? Duraki arī nav retums… Motul izplata ape un tur to var iepirkt. It kā Redline eļļas arī esot labas, taču cik paskatījos, dārgāk kā Motuls. Kaut kas saviem spēkiem atkal padarīts! Vakar pats nomainīju motoreļļu. Brauciens pie čoma, kam privāti ir pacēlājs un paša darbs. Nekā sarežģita. Tikai biki ķēpisks darbs. Motora panna jāņem nost, filtrs jāpārskrūvē un jāizlaiž vecā eļļa. Tas arī tas sarežģitākais. Braukāju ar Valvoline Synpower 5w40 eļļu. Laižot ārā likās riktīgs ūdens! Viskozitāte nu, pavisam minimāla! Noskrējusi bija 10 000 km. Tā kā tādas markas eļļa bija man rezervē, ielēju jaunu tādu pašu. Taču no ZaRuļom sintētisko eļļu motora testu rezultātiem visus krutos brendus apdzina Korejas ražojuma eļļa ZIC XQ 5W40. Paradokss, taču Latvijas tirgū tāda eļļa nav! No žurnāla testa izrietēja, ka daža laba brenda eļļa savu nominālu atstrādā un burtiski sabrūk! Izskatās, ka ar Valvoline tas pats… ZIC- močī tik uz priekšu… Nesen pasūtīju večiem, kas braukā uz krieviju, lai ponta pēc atved man tādu eļļu ZIC, kā žurnālā. Šodien piegādāja! 4 litru kanniņa 1400 Krievijas rubļu, t.i. 23 lati. Pasūtīju vēl, nākošajā eļļas maiņā izmēģināšu. Ar gāzes regulāciju pagaidām viss OK! Biju pie sava meistara, tas man visu apstāstīja par BRC regulēšanu un visu veica. Cēliens labs, rūc labi! Tikai aizdomas- viena svece brīvgaitā reizēm noslinko. Bet uz gaitu ietekmi neatstāj. pagaidām braukšu, tad manīs!
Starp citu, ziemā, kad jāmaina eļļa, dzenu pie sava meistara (viņam ir apsildāmā garāža) - šis pannu nost neskrūvē! Eļļu nolej bez pannas noskrūvēšanas. Pats kad mainu, tad gan ņemu nost pannu, lai pie reizes vēl ko ievērības cienīgu varētu apskatīt un pačekot vai ir viss kārtībā.