Subaru: Svečvadu maiņa ar neparedzētām problēmām

Kā jau minēju iepriekšējā rakstā, bija uznākusi doma nomainīt svečvadus. Domāts darīts - ņemu vadus un laižu uz garāžu. Ņemot nost pīpītes, pamanīju, ka tās atkal ir eļļā. Tātad, atkal jāpasūta vārstu vāku blīves, un jāgatavojas remontam. Par cik, šādu remontu jau esmu veicis, tad nekas jauns tur [cerams] neparādīsies. Ņemot nost svečvadu no aizdedzes spoles, saskāros ar neptīkamu problēmu. Viens svečvads notrūka - tas tā kā nebūtu nekas, bet - es nevarēju izņemt svečvada pīpīti no spoles. Noskrūvēju aizdedzes spoli nost, un devos uz māju cīnīties tālāk. Izrādījās, ka aizdedzes spole ir ar defektu - ieplaisājusi plastmasa tieši tai pīpītei, kura nenāk nost. Mēģināju visvisādi. Gan ar plaķenēm, gan ar WD-40, gan ar visādiem citiem piejamajiem, instrumentiem. Galarezultātā, plastmasa nolūza vispār, bet svečvada gals palika iekšā kā iemetināts. Acīmredzot, jau kādu laiku bija notikusi oksidācija, un svečvada dzelzs gals piemetinājās pie aizdedzes spoles.

Aizdedzes spole

Nu ko, pazvanīju čomam, lai atbrauc pakaļ, un devos mājās. Mājās pazvanīju uz krustabaznīcas ielas šrotu, un sarunāju citu spoli savākt jau tai pašā vakarā. Cena kodīga - jauna iet no apmēram 150 - 200 EUR (uz pasūtījuma), bet lietotu paņēmu par 100 EUR. Otrā dienā laižu atpakaļ uz garāžu veikt nomaiņu. Atkal problēma - vienai svecei nevar uzdabūt virsū pīpīti. Izrādījās, ka vecā svečvada dzelzs gals palicis virsū. Ar pirkstiem noņemt nost nevar, ar plaķenēm par maz vietas :( Nu ko - ņēmu nost vārstu vāku - atkal čakarēšanās, jo tur ir nepieciešama atslēga - tirkšķis uz 10. Bez tās atslēgas ir briesmīga čakarēšanās, bet - neko nepadarīsi. Nācās ņemt nost arī apakšas pannu, jo, savādāk vārstu vāku nevarēs noņemt - viena skrūva ir ļoti sliktā vietā. Noņēmu vārstu vāku, noņēmu sveces cokolu, un tad jau kaut kā ar spico plaķeņu palīdzību, izmakarēju pārpalikumu ārā. Protams, ka arī nepareizi biju uzlicis īsos svečvadus, nācās arī tos pārspraust pa jaunam - to garums ir drusku atšķirīgs. Kas vēl - ir jāzin cilindru kārtas numerācija, bet tas ir arī parādīts uz pašas aizdedzes spoles. Tā man svečvadu maiņa sanāca 2 dienu garumā + arī izmaksas no ~ 40 EUR pacēlās līdz ~ 140 EUR. Bet - tas būtu bijis agrāk vai vēlāk, jo spole noteikti bija situsi uz masu caur saplēsto plastmasu...



#2 lslackware 2014-12-30 21:13:29 : Bija, bija jūtams. Arī tika izmesta kļūda par pārrāvumu 4. cilindrā - http://lsoutback.filatelija.lv/2012/02/05/subaru-cilindru-kartas-numuracija/ Bet, dīvaini tas, ka nebija ik pa laikam. Auto raustījas pēc pamatīgām lietavām, bet parasti gāja normāli.

#1 Māris 2014-12-29 09:38:51 : Jautri! Vai tad nebija jau agrāk jūtams ka kāda no svecēm nenostrādā? Ja tā piecepies sevečvada gals, tad kaut kas taču bija jājūt. Kādus jaunos svečvadus uzlikāt? Orģinālos? Manējam stāv virsū Bluprint. Nevarētu teikt ka izcili kvalitatīvi, taču funkciju veic. Sveces gan šobrīd lietoju NGK, kas motoram atbilst. Spole pagaidām strādā. Vienīgais no pieredzes varu teikt, ka manam motorītim sveču starpa gan patīk pavisam minimāla- 0.5 vai 0.7. Nekādus 1.1 mm. Tas zināmā mērā norāda, ka aizdedzes sistēma nav īpaši stipra. Ja brauc uz gāzītes, nav brīnums, ka kaut kas no aizdedzes mirst....Tā lietotā aizdedzes spole gan riktīgs piķis. 100 euro par lietotu.... Es savējam legacy nomainīju priekšējos amīšus. Biki nočakarējos, uz savirzes regulēšanu, taču montāža problēmas neradīja. Autiņa priekša uzreiz par 3 cm pacēlās uz augšu. Cietības ziņā nekas nemainījās, tā pat pietiekoši cieti arī jaunie amīši. Vēl būs jāaizskrien uguņus noregulēt. Priecīgus Ziemassvētkus un Jauno gadu. Lai subaridze labi kalpo!

Message
Username
Password