Jau no pirkšanas brīža reizēm nevajadzīgi pīkstēja viens priekšējais sensors. Pie tuvākas apskates arī varēja redzēt, ka sensors ir uzsists - ar akmentiņu vai ko tamlīdzīgu.
Passat iet godam. Zemākais patēriņš, kuru esmu dabūjis, ir bijis 6 litri uz 100 km. Pilsētā gan ir kaut kas ap 8.5.
Nu ko - nobeidzās azmugurē kluči, sāka nākt dīvainas skaņas, un - nolēmu nomainīt klučus un diskus. Te gan ir jāņem vērā, ka šim auto ir elektroniskā stāvbremze - attiecīgi, vajag ievilkt / atstumt virzulīšus ar elektronisku palīdzību...
Par galveno - subaru vēl tiek lietots. Par cik ir uz gāzes, tad lietošanā diezgan lēts un tāpēc arī cita auto izvēle kavējas...
Sāka grabēt aizmugurē gultnis, pasūtīju pēc kodiem iekš trodo.lv jaunu, bet - šoreiz nederēja...
Melnītis vēl nav pārdots, palēnām tikai tiek braukāts. Vienu dienu saņēmu zvanu no satrauktas sievas - esot pazudušas bremzes, pedālis iet līdz galam, un pašās beigās tikai kaut kas notiek. Noinstruēju pieliet klāt DOT-4 un auto likt nost pie mājām.
Sāka čīkstēt priekšējo bremžu indikatori. Nu ko, pasūtinu jaunus klučus, aizbraucu uz garāžu, un... Ieķīlējušās vadīklas :( Vienu sanāca izļurināt ar 17" atslēdziņu, bet, otru nekādīgi... Gala rezultātā, saliku atpakaļ vecos klučus, un pārliku maiņu uz citu dienu. Pasūtināju vadīklu remkomplektu, jaunus bremžu virzulīšus (vecie jau saķērušies), un no veciem krājumiem izvilku bremžu virzulīšu remkomplektu. Sadabūju gāzes degli, gāzes atslēgu (liela roratslēga), un vēl vienu, mazāku roratslēgu, sarunu valodā sauktu par pīļknābi. Nobruņojiies ar šo visu, ap 10 no rīta braucu remontēties.
Palienot zem auto, pamanīju, ka bākas aizsargs ir slapjš. Arī auto rāmis šur tur bija ar slapjuma pilītēm. Nu ko, pirmās bailes - dīzelis pil no bākas. Pasmaržojot, tomēr, tas nav dīzelis, bet gan antifrīzs... Pavizinoties, un atbraucot atpakaļ uz garāžu, ieraudzīju, ka nu jau tek diezgan labi. Sameklēju 3x4L sarkano G12+ antifrīzu + destilēto ūdeni 2x5L, un devos atpakaļ uz garāžu. Paskatoties arī sanāca atrast vaininieku - kā jau bija domāts, tās bija trubas, kuras iet uz aizmugurējo sildītāju.
Nu jau kādu laiku esmu iegādājies sev Pajero 3. Outback paliek ģimenē, tā kā nav nedz nokauts, nedz pārdots. Vienkārši, ir vajadzība pēc lielāka auto, un, izvērtējot plusus un mīnusus, izvēle krita par labu Pajero 3 ar 3.2 dīzeli.
Pie kārtīgiem mīnusiem autiņam sāka kaut kas gaudot. Skaņa kā elektromobīlim, vai kā trolejbusam :) Nu ko, skaņa likās, ka nāca no ģeneratora, bet noņemot siksnu no kondicioniera, skaņa pazuda. Sāka mākt nelabas aizdomas par kondicioniera kompresora problēmām. Bet, noņemot kondicioniera spriegotājrullīti, izrādījās, ka tas arī varētu radīt skaņu. Pasūtīju rullīti iekš eparts.lv, nākamajā dienā jau braucu tam pakaļ. Pēc maiņas arī skaņa bija izzudusi...
Apnīk katru reizi meklēt internetā adreses, tad nu ierakstīšu lai pats neaizmirstu
Nu tad drusciņ par remontiem.
Sāka čīkstēt priekšējās bremzes. Aizbraucu pie viena sava veca čoma uz servisu, un norāvām priekšējos ratus nost, lai var apskatīt kur un kas tieši čīkst.
Kā jau bija sagaidāms, iemesls - bremžu kluči. Izrādās, ka tiem nāk tādas kā dzelzs plāksnītes, sava veida indikators. Kad bremzes jau ir kārtīgi padilušas, tad dzelzs maliņa sāk strīķēties gar bremžu disku, tādējādi radot gana iespaidīgu skaņu.
Skatē pateice ka esot jāmaina aizmugurē "saldaķiki". Skate gan tika izieta ar atzīmi "1" par šiem pašiem "zaldātiņiem".
Gana ilgi mēģināju noskaidrot īsto nosaukumu pirms pasūtīšanas, izrādās - stabilizatora atsaites. Pasūtīju šoreiz ne caur dts, bet gan caur tonze.lv.
Nu beidzot ir arī uzradusies kāda jauna problēmiņa. Patiesībā, es jau vizinos kādu mēnesi vai pat divus ar šo problēmu, jo pārāk auksts ārā, lai saņemtos un sāktu meklēt vainu... Problēma: Sīcis, taisot vaļa aizmugurējās durvis no iekšpuses, acīmredzot, bija turējis aizslēgšanas pogu un mēģinājis attaisīt durvis (reizē). Rezultāts - durvis ir nobloķējušās, un vairs nav attaisāmas ne no iekšpuses, ne arīdzan no ārpuses. Aizslēgšanas poga (kloķītis) uz durvīm īsti nefiksējas, tāda sajūta ka iet "pa tukšo".
Iepriekšējā ziemā autiņam bija nobirušas aizmugurējās kreisās durvis. Toreiz galā tiku jau siltākā laiciņa - par cik, nav tik svarīgas tās durvis - man jau pa tām iekšā nav jākāpj :) Šoreiz atteica šofera durvis. Nevis pie tiem lielajiem mīnusiem, bet gan vienu dienu iepriekš. Noķīlējās durvis un viss - nevar atvērt... Ne no iekšas, ne no āras... Trakākās sajūtas ir piebraucot pie veikala vai benzīntanka - vienmēr jāatstāj padaudz brīva vieta pasažiera pusē. Un protams, vienmēr no apaviem netīrs ātrumkloķis un vēl drusku... Par cik ārā aukstumiņš pamatīgs, nolēmu pats necīnīties - izdrukāju durvju apdares noņemšanas instrukciju, un aizbraucu pie čoma uz garāžu.
Nu ko, beidzot arī es to esmu paveicis: sveces ir nomainītas paša spēkiem. Protams, ka pašam par to ir varen liels prieks :) Tātad, lai nomainītu sveces, ir nepieciešams noskrūvēt gaisa filtra kasti. Akumulatoru var gan ņemt ārā, gan arī neņemt. Es gan noņēmu aķi, jo vajadzēja arī nomainīt eļļas sensoru (eļļas datčiku - atrodas zem generatora) - tas bija sācis sulot, attiecīgi nācās vien to nomainīt pret jaunu. Priecēja datčika cena - iekš eparts tā varieejās no 1.5 lata līdz pat kādiem 40, ja nemaldos. Paņēmu iekš ape motors - detaļa bija uz vietas un tā cena bija zem 3 LVL :)
Esmu pavisam parasts latvju pusis. Es neesmu automehāniķis, nekad arī tāds neesmu bijis, bet bērnības čomi gan tādi ir, tā kā jau no bērnības esmu daudz ko remontos skatījies un vērojis, un arī daudz ko atskatījies. Remontēt gan neko bērnībā neremontēju. Mans darbības lauciņš, nu jau kādus gadus 10, ir IT industrija. Konkrētāk - tieši programmatūras testēšana. Ja vajag, varu arī uztaisīt kādu weblapu. Ja vajag, varu to notestēt. Ja vajag, varu izveidot dokumentāciju. Ja vajag, varu arī kaut ko atsevišķu uzprogrammēt. Ja vajag, varu arī grāvi izrakt. BET - darbu nemeklēju, vismaz ne tagad :) Ak jā, ja nu kas, tad esmu arī pieejams kādiem interesantiem IT projektiem (epasts: lslackware[iekš to]gmail.com).
Beigās, kā izrādījās, ja vajag, varu arī šo to mašīnai izdarīt pats. Pašam prieks, mute smaida, un arī maciņš nav pārāk saplacis. Par cik, cenas dīleru servisos nav maciņam sevišķi draudzīgas, tad nu padaudz darīju pats, kā arī pie saviem čomiem "krūmu servisos". Tā nu radās doma ieviest blogu lsoutback.blogspot.com, kurā veicu pierakstus pats priekš sevis, un, kā vēlāk izrādījās, arī citiem daudz kas noderēja. Kopš 2008. gada ripinos pa LV ceļiem ar 2004. gada subaru outback. Motoriņš parastais, 2.5, benzīns, automāts. Laiks gāja, un degvielas cenas uzkāpa pamatīgi. Latu par litru deviņdesmitpiektā benzīna jau nu vairs galīgi negribējās maksāt. Tā arī izlēmu par labu gāzes iekārtas uzstādīšanai. Kā vēlāk (lūkojoties statistikā) izrādījās, tas ir bijis visu laiku populārākais bloga ieraksts.
Bildīte tikai ieskatam, paņemta no visvarenās Googles tantes. Šeit (vismaz pagaidām) nav plānots rakstīt par jaunajiem subaru modeļiem. Pagaidām doma ir rakstīt tikai un vienīgi par B13 Outback / Legacy. Protams, ja kādam lasītājam ir ko teikt par Tribeca, tad nu nemaz neatteikšos ievietot kādu rakstiņu arī par šo auto, un pie reizes arī uzzināt ko vairāk par konkrēto modeli. Jā, jā, pamazām acs sāk mesties tribeca virzienā, bet nu nāks laiks, nāks padoms... Sekot bloga ierakstiem varat caur rakstu RSS lentu, bet komentāriem ir sava, komentāru RSS lenta. Lai labi ripo!