Rakstā par sveču maiņu jau biju pieminējis, ka sveču pīpītes ir eļļainas, attiecīgi, lēnā garā gatavojos uz vārstu vāku blīvju un pārējo pričendāļu maiņu.
Biju arī sameklējis info par plānoto remontu, tā kā atlika tikai pasūtināt detaļas. Protams, ka pamudināja arī Māra pieredze - to ievietoju šī paša raksta beigās.
Visas daļas pasūtīju no dts.lv, vienu čupiņu vienā reizē, otru čupiņu otrā reizē. Tā kā šāda vaina nav mirstamā kaite motoram, tad nu īsti neiespringu uz to, lai detaļas man pienāktu uz kādu konkrētu datumu.
Detaļas arī man nostāvēja kādu mēnesi mājās, jo biju nobriedis to visu darīt pēc iespējas siltākā laikā. Bet, palēnām pietuvojās motora eļļas maiņas laiks, palika drusku siltāks, un nolēmu, ka nu tā diena ir situsi :)
Detaļas savā godībā:
10 skrūvju šaibas, 4 sveču cokoli, 2 vārstu vāku blīves un 1 gumijas rinķis priekš eļļas ielejamā uzgaļa. Gan jau, ka kaut ko nosaucu nepareizi, bet nu, ceru, ka saprast var. Ja nē - tad rakstat komentus.
Oke, sākam strādāt:
1) Auto atrodas uz bedres, ņemam nost akumulatoru un izskrūvējam un noņemam gaisa filtra kasti;
2) Ņemam nost motora pannu;
3) Apskatam vākus no apakšas (ja ir vēlme)
Te arī labāk varam redzēt eļļas noplūdi no vāka:
4) Cik varam, notīram vākus no netīrumiem. Es izmantoju šādu "brīnumlīdzekli", bet to neieteiktu, neko daudz notīrīt neizdevās...
5) Atvienojam kartera ventilācijas caurules no vākiem, un izvelkam ārā eļļainās pīpītes;
6) Es sāku skrūvēties no akumulatora puses, no apakšas. Visas skrūves var atskrūvēt ar 10 muciņu, bet trakākā skrūve ir tālākā, uz šofera pusi. Tur vajag izmantot atslēgu "tarkšķi" (parastā atslēga ar tādu kā zvaigznīti, kurai ir līdzīgi darba principi kā muciņai, tikai aizņem mazāk vietas), ar muciņu klāt nevar tikt. Man tarkšķatslēgas nebija, tad nu ar šo skrūvi nočakarējos pamatīgi;
7) Kad visas skrūves atskrūvētas, ņemam vāku nost. Arī tas nav īsti vienkārši, bet nu salauzt neko īsti nevar, tā kā mēģināju gan šādi, gan tādi, un nost bija.
Te arī vecais sveču cokols vēl virsū:
8) Mainam blīvi - bildē ir redzams, ka blīve ir pie motora, bet mēs veco makarējam nost, un liekam jauno blīvi pašā vārstu vākā.
9) Sveču cokols - jaunais vs vecais:
10) Nomainam cokolus, un liekam vāku atpakaļ;
11) Daram to pašu arī otrajā pusē. Arī šeit vispinķerīgākā ir tālākā skrūve. Pārējas nāk vaļā labi. Un šeit ir vēl viena skrūve - zobsiksnas plastmasas aizsargam..
12) Skrūvējam atpakaļ pannu, pievienojam kartera ventilācijas trubas, pieskrūvējam gaisa filtra kasti un liekam atpakaļ akumulatoru...
Darba izpildes laiks - man kā absolūti ne profesionālam motora jaucējam, pagāja ~ 4 - 5 stundas. Tas arī ieskaitot eļļas maiņu, bet ne jau tur tas ilgums slēpās :) Ja plānojat paši šādu remontu, tad noteikti pameklējiet vai nopērciet atslēdziņu - tarkšķi!!! Ar parasto atslēgu tur čakarējoties man jau otro dienu sāp pirksti :(
Šeit arī lasītāja Māra pieredze šādā pat remontiņā:
Par vārstu vāka blīvju maiņu - nekas super sarežģīts. Noņemam motora apakšējo pannu, lai nenotašķītu ar eļļu strādājot, un tad ņemam gaisa filtra kasti pilnībā nost, atskrūvējot 3 filtra kastes skrūves un gaisa padeves trubas savilcējus. Atvienojam svečvadus un kartera ventilācijas cauruli. Atliecam blakus esošās gumijas caurules un velkam filtru kasti ārā. Kad tas noņemts, skrūvējam vaļā vārstu vāku. Eļļu nav vajadzība liet no motora ārā, it īpaši ja netaisās to mainīt. Ja iztek, tad maksimums 100 grami. Meistars nekādu dinamometra atslēgu nelietoja. Tikai profesionālās zvaigznītes - tarkšķus un muciņas. Kad pavēroju viņa instrumentus, skaudība uzmetās! Kad vāks nost- mainam blīvi, uzmaucam sveču cokola gumijas veco vietā. Un ! uzmanību! pavērojam vai vārstu vākā vai motora galvā nav eļļas nosēdumi, vērojot vizuāli, vai pavelkot ar pirkstu. Ja ir nosēdumi- maini eļļu, tās marku!!! Motoram jābūt tīram, ja brauc ar sintētiku un laicīgi tā mainīta! Un montējam visu atpakaļ! Skrūves vārstu vākam meistars pievilka ar roku bez dinanometriskās atslēgas. Cik sapratu, skrūves nemaz pārvilkt nevar- tās atdurās un viss! Visas skrūves apmēram ar vienādu spēku pievelk. Un uzmontējam visu pārējo, ja vajag pielejam eļļu. Kas mani pārsteidza - darba ātrums- viss tika izdarīts pusstundā! Ko nozīmē, ja zin ko jāskrūvē un kur jāķeras klāt!!!Meistara viedoklis par nosēdušām vārstu vāka gumijām- normāli 2004 gadam- savu nokalpojušas. Eļļa, kas uzlīst uz izpūtēja- mierīgi apslaukam, un nodedzinam braucot. Un silts ieteikums- ja noņem motora pannu obligāti jāapaskata motota masas vadi uz virsbūvi - ja tie zaļgani, zaļi, vai vēl vairāk -norauti- obligāti jāmaina!!! Subāram tie nāk apakšā (nezinu kāda suņa pēc) katrā motora pusē un mūsu sālī vienkārši pāris gados pārvēršas par oksīda čupu. Man tieši tas arī bija noticis! Un izskatās, ka tā arī bija motora rausīšanās vaina! Pa fikso uzmetām ar parasiem vadiem, bet mesitars sameklēs īstos un vēlāk uzmontēs.
P.s. arī manam autiņam pasažiera pusē masas vads palicis zaļš, būs jāmeklē jauns...